جلسه هم‌اندیشی رسانه‌ها با شهردار بندرعباس برگزار شد

رسانه‌ها در حوزه‌ ایجاد کدهای درآمدی به کمک شهرداری بیایند



جلسه هم‌اندیشی خبرنگاران مطبوعات با شهردار بندرعباس برگزار شد. بعد از ظهر شنبه 6 آذر ماه جلسه هم‌اندیشی خبرنگاران حوزه شهری با «مهدی نوبانی»، شهردار بندرعباس با هدف آشنایی، بیان مسائل مطبوعات و ارائه پیشنهاد برگزار شد. ابتدای این جلسه نمایندگان مطبوعات فعال در استان هرمزگان به ارائه‌ی نظرات، پیشنهادات و مسائل پرداختند. پس از آن نیز شهردار بندرعباس اولویت‌ها و اهم برنامه‌های خود را مطرح کرد.

 

سیاسی نیستم

«مهدی نوبانی»، در ابتدای جلسه با بیان اینکه امیدوارم بتوانم مرد عمل باشم، گفت: « تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم چیزی را که می‌گویم عملی کنم. این جلسه برای آشنایی است تا اهداف و برنامه‌های شهرداری و همینطور دیدگاه بنده درباره‌ی اصحاب رسانه را توضیح دهم». نوبانی با بیان اینکه بنده، شما را به عنوان همکاران مستقیم خودم می‌دانم و این موضوع به مرور زمان ثابت می‌شود، اظهار کرد: «در حال حاضر حدود 5 هزار و 800 نفر نیرو در شهرداری فعال است که برای یک هزار  270 نفر جایگاه شغلی نداریم». او اضافه کرد: «توقعات بنده از شما فقط حمایت از مردم بندرعباس است. هر قلمی می‌زنید، ابتدا برای رضای خدا و بعد برای خدمت به شهر و جامعه‌تان باشد. بنده سیاسی نیستم. فقط آمده‌ام تا هر زمان که روزی خدمت داشته باشم، خادمی و نوکری مردم را کنم و هدف دیگری ندارم. از تمام مردم بندرعباس که شما نمایندگان و دلسوزان آنها هستید، درخواست می‌کنم که به شهرداری کمک کنند. در وضعیتی قرار داریم که هر اتفاقی در شهر رخ بدهد، مردم از چشم شهرداری می‌بینند. جلب رضایت و اعتماد مردم برای من از همه چیز مهم تر است». نوبانی با بیان اینکه شهرداری هم اکنون حدود یک هزار و 400 میلیارد تومان بدهی دارد، درباره بدهی‌هایی که از سال 92 مانده است، افزود: «شهرداری نباید مشکل درآمد داشته باشد. به شما قول می‌دهم بدهی‌ها را کم می‌کنیم. دغدغه‌ی تمام پیمانکاران در حوزه‌های مختلف را کم می‌کنیم. من پاسخگوی شما هستم، منتهی انتظار نداشته باشید مشکلاتی که طی سال‌ها پیش آمده است یک ماهه، دو ماهه و 100 روزه حل شود. در حوزه‌ی درآمدزایی و ایجاد کدهای درآمدی، رسانه‌ها به کمک شهرداری بیایند. توقع من از شما رسانه‌ها این است که در این زمینه به شهرداری ایده بدهد. کدهای درآمدی برای شهرداری فعال کنید، از این موضوع استقبال می‌کنیم». شهردار بندرعباس گفت: «نور چشمی بنده شما هستید. خط کش نگذاشتم. موافق و مخالف نکردم. جناح سیاسی ندارم. من خدمتگذار مردم هستم. 5 اولویت دارم که سعی می‌کنم در این زمینه جلو بروم. اولین اولویت استفاده از خرد جمعی است. دوم تکریم ارباب رجوع و به سرعت انجام دادن کار مردم است. به همکارانم گفته‌ام که اگر کار امروز مردم را به فردا بیاندازید قطعا با شما برخورد می‌کنم. معیشت کارکنان شهرداری اولویت بعدی است. تلاش ما این است که حقوق کارگران را به موقع یا با تاخیر کمتر بدهیم. در حال حاضر هزینه‌های جاری شهرداری بیش از هزینه‌های عمرانی است. دخل با خرج نمی‌خواند. برای همین درصدد هستیم کدهای درآمدی را فعال کنیم».

 

دغدغه‌ من تنظیف است

نوبانی با تاکید بر اینکه شفاف‌سازی و سالم‌سازی اولویت‌های بعدی هستند، اضافه کرد: «در این حوزه به بحث شفاف سازی مناقصات و مزایدات وارد شدیم و سامانه ستاد را راه‌اندازی کردیم. در بحث هوشمندسازی نیز یک سری اقدامات در دست انجام است تا بتوانیم فرآیند اداری را به طور کامل به سمت هوشمندسازی ببریم. تا زمانی که شما وارد شهرداری می‌شوید روند کاری از ابتدا تا انتها مشخص باشد». او با بیان اینکه رسانه‌ها بر به گردن شهرداری حق دارند، افزود: «رسانه‌ها همکاران مستقیم بنده هستند. شما می‌توانید اعتماد مردم را جلب کنید. اگر دیدی کار مثبتی اتفاق افتاده است قلم بزنید تا مردم بدانند حرکتی دارد اتفاق می‌افتد. البته باید فرصت داد و اعتماد کرد. نظم اداری، مالی و برنامه‌ای گره‌گشای بسیاری از مسائل شهرداری خواهد بود». شهردار بندرعباس درباره‌ی اهم برنامه‌های شهرداری گفت: «اتمام پروژه‌های نیمه کاره اولین برنامه‌ی بنده و دوم خدمات شهری است. شهر باید تمیز باشد. نباید دغدغه‌ی ما سطل زباله باشد. رونق فضای سبز برنامه‌ی بعدی است. فضای سبز نفس شهر است. اکسیژن شهر باید احیا شود. بحث گردشگری دریایی نیز دغدغه بنده است. راه برون رفت از این مشکلات مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار است. در حوزه‌های گردشگری، حمل و نقل و حوزه‌های مختلف سرمایه گذار جذب کنیم. در حوزه‌ی درآمدزایی و ایجاد کدهایی درآمدی، رسانه‌ها به کمک شهرداری بیایند». نوبانی افزود: «شهربزرگ باید امکانات بزرگی مثل چرخ و فلک و برج‌های آنچنانی داشته باشد، درک میکنم اما برای شهر بندرعباس الان زمانش نیست. در حال حاضر اولویت رفع چاله‌های کنار خانه‌هایمان و رونق فضای سبز است. برنامه‌های بلند مدت در دستور کار بنده است اما امروز دغدغه‌ی من تنظیف است. تمیز شدن و نظافت شهر اولویت بنده است. در همین راستا دستور داده‌ام هرچه سریعتر برای نظافت ساحل، ساحل روب خریداری شود». شهردار بندرعباس درباره‌ی پروژه پرحاشیه‌ی بی.آر. تی گفت:« در بحث پروژه بی. آر. تی، یکی از مشاوران در حال مطالعه بر روی کلیات پروژه است. به زودی مشخص خواهد شد که این پروژه قابل اجرا خواهد بود یا خیر. این موضوع یکبار برای همیشه تعیین تکلیف خواهد شد». نوبانی در پایان از رسانه‌ها درخواست کرد برای عمل به وعده‌ها و برنامه‌ها زمان و فرصت بدهید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها