پیشنهاد نامگذاری روز بندرعباس ازسوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان به شورای شهر بندرعباس 



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با حضور در چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس به ریاست فاطمه جراره ،طرح نامگذاری روز بندرعباس در تقویم فعالیت های استان را پیشنهاد داد.
 
به گزارش صبح ساحل، رضا کمالی زرکانی در این نشست شهر ها را یک اکوسیستم پویا و زنده و بالنده دانست و گفت: خیلی از عوامل سخت افزاری و نرم افزاری در کنار هم قرار می گیرد تا یک شهر ایجاد شود اما آنچه به شهر روح و جان می دهد فرهنگ و هنر است.
وی به اهمیت فرهنگ در توسعه شهرها اشاره کرد و افزود: فرهنگ بستری را فراهم می کند که باعث قابلیت مضاعف می شود و رشد و توسعه ی شهرها را چندین برابر می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افتخار هرمزگان را به فرهنگ،هنر،آیین ها،آداب ،رسوم،گویش ها،لباس و ...دانست و اظهار کرد: لازم است در تمام مظاهر شهری بندرعباس شاخص ها و مظاهر فرهنگی دیده شود و یک شهر باید معرف آداب ،رسوم و فرهنگ مردم آن شهر باشد.
کمالی زرکانی در ادامه به امکان همکاری های متقابل اشاره کرد و گفت:تبدیل بندرعباس به پایتخت کتاب،ایجاد پارک هنرمندان،گذر فرهنگی،احداث تآتر شهر،فعال سازی قانونی فرهنگسراهای محلات ، تسهیل پروانه ساخت ابنیه های فرهنگی و.... از جمله مواری است که می تواند در توسعه فرهنگی شهر بندر عباس مورد مشارکت و همکاری قرار گیرد.
وی در ادامه به نامگذاری روز بندرعباس در تقویم رسمی اشاره کرد و بیان کرد:دو سال قبل در شورای فرهنگ عمومی استان ،چهارم تا دهم اردیبهشت بعنوان هفته هرمزگان نامگذاری و اولین دوره آن نیز با حداکثر مشارکت دستگاها و نهادها و مردم برگزار شد و اولین روز از هفته هرمزگان که چهارم اردیبهشت می باشد بعنوان روز بندرعباس پیشنهاد می شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها