مدیر ژئوپارک جهانی قشم خبرداد:

دره ستاره‌ها در صدر بازدید گردشگران



مدیر ژئوپارک جهانی قشم از بازدید ۷۲هزار و۹۱۸ نفر گردشگر از جاذبه‌های طبیعی ژئوسایت های جزیره قشم در طول ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفـت: در طول این مدت دره ستاره ها با ۳۳هزار و ۵۲۳ نفر بیشترین و دره تندیس ها با سه هزار و ۴۸۵ نفر کم ترین بازدید کننده را داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، علیرضا امری کاظمی، افزود: تنگه چاهکو با ۳۰ هزار و ۳۱۱ نفر و غار نمکی با ۵ هزار و ۵۹۹ نفر به ترتیب در رده دوم و سوم این رده بندی از نظر تعداد بازدیدکننده در طول این مدت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این سایت ها در ماه فروردین  با ۲۳ هزار و ۹۱۵ نفر،  بیشترین  و ماه مرداد با ۵۹۷ نفر، کم ترین بازدید کننده را داشته اند از حضور ۱۰۹ نفر بازدیدکننده خارجی در میان کل بازدیدکنندگان این سایت ها در طول هشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد اتباع خارجی، ۷۲ نفر از دره ستاره ها، ۲۴ نفر از غارنمکی، ۱۱ نفر از تنگه چاهکو و دو نفر نیز از دره تندیس ها بازدید کردند.

امری کاظمی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد کل بازدیدهای هشت ماهه این سایت ها طی دو ماه اخیر یعنی مهر و آبان صورت گرفته است، گفت: در ماه مهر ۱۴ هزار و ۶۱۹ نفر و آبان ۲۵هزار و ۴۹۵ نفر و در مجموع  ۴۰هزار و ۱۱۴ نفر از این چهار سایت بازدید کرده اند که بالغ بر ۵۲ درصد کل بازدیدهای هشت ماهه از این سایت ها را تشکیل می دهد. 

مدیر ژئوپارک جهانی قشم به  تعداد بازدید کنندگان از موزه این ژئوپارک واقع درشهر قشم در طول این هشت ماه  نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت افزون بر یک هزار و ۲۶ نفر از این موزه بازدید کردند که بازدید ۶۶۷ نفر یعنی ۶۵درصد آنها  تنها در دو ماه مهر و آبان صورت گرفته است.

 

ژئوپارک جهانی قشم واقع در جزیره قشم، نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال ۱۳۸۵ به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو درآمده و دارای ۲۵ ژئوسایت( مکان دارای میراث زمین شناسی) است که مهم ترین آنها  عبارت‌اند از: دره ستاره ها، بام قشم، دره تندیس‌ها، تنگه چاه‌کوه، غار نمکی، جزایر ناز، جنگل حرا، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، صخرهٔ خرچنگ‌ها، روستای لافت، غار خربس و تالاب پرندگان دو کوهک.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها