کبد کودک 11 ماهه بشاگردی به دختر بچه ای اهدا شد؛

باز هم جگر گوشه ای زندگی بخشید



رئیس واحد اهدا عضو هرمزگان: از ابتدای سال با 14 مورد اهدا عضو در استان ،40 بیمار نیازمند به عضو پیوندی حیاتی دوباره یافتند.

   

به گزارش صبح ساحل، کبد سنا 11 ماهه به دختر هرمزگانی 3 ساله پیوند خورد. سنا دختر زیبای بشاگردی به علت تومور دچار مرگ مغزی شد و پایان زندگی‌اش آغاز نفس یک کودک دیگر شد.

هنوز هم باورشان نمی‌شود دختر کوچک و شیرین‌زبانشان را ازدست‌داده باشند، دختری که 4 روز دیگر یک ساله می شد.12 آذر 1399 روز مهم زندگی فرامرز و رقیه که دومین فرزند خانواده به جمعشان پیوسته بود. سنا در تاریخی به دنیا آمده که سالروز تولد خواهرش سونیا و پدرش بود و خانواده تصمیم داشتند تولد باشکوهی برپا و هر 3 نفری عاشقانه شمع را فوت کنند اما تقدیر جوری رقم می‌خورد که دردانه خانواده زعیمی، آسمانی شود وزندگی یک کودک دیگر را نجات دهد.

  

ظهور مهمان ناخوانده

شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های شیرینش، بابا و مامان گفتن‌هایش، گریه‌ها و خنده‌هایش لحظه‌ای از جلوی چشمانشان دور نمی‌شود و با هر بار یادآوری اشک از چشمانشان جاری می‌شود. سونیا 2 سال و نیم بهانه تنها خواهرش را می‌گیرد و پدر و مادر جوان نمی‌دانند چگونه به او بفهمانند که دیگر نمی‌تواند سنا را ببیند و باهم بازی کنند...

پدر سنا از روز حادثه می‌گوید:« دخترم هیچ بیماری نداشت، تازه راه افتاده بود و کلمات بابا و مامان را ادا می‌کرد تا اینکه مدتی قبل دچار تهوع و استفراغ شد، او را به مطب پزشکی بردیم و تشخیص پزشک این بود که ویروسی در بدن سنا ایجادشده و با دارو از بین می‌رود، 4 روزی گذشت ولی حال دخترم بهتر نشد و دچار ضعف و بی‌حالی شده بود».

  

 تشنج

در 28 آبان ماه سال جاری سنا به بیمارستان کودکان منتقل و یک روز بعد دچار مرگ مغزی می‌شود .

 غم صدای گرفته پدر وصف‌نشدنی است. با هر جمله‌ای که می‌گوید، یک آه بلند هم‌پشت سرش می‌کشد.

«4 روز بعدازآن دوباره به مطب رفتیم و پزشک بار دیگر گفت که مصرف دارو را ادامه دهید اما من اصرار داشتم که جگرگوشه‌ام در بیمارستان کودکان بستری شود، ساعت 2 صبح بود و پس از اخذ نامه بستری، به همراه همسر و فرزندم از میناب به سمت بندرعباس حرکت کردیم، یک ساعت بعد به بیمارستان کودکان رسیدیم، سنا بستری شد و دقایقی بعد به خواب رفت تا اینکه ساعت 9 صبح دچار تشنج شد ».

  

  خبر دردناک

پدر و مادر جوان پس از سی‌تی‌اسکن دخترشان می‌فهمند که او تومور مغزی دارد

«باورمان نمی‌شد که سنا تومور دارد و تمام مغزمش را فرا گرفته است، لحظات سختی بر ما گذشت، دچار شوکه بودیم تا اینکه همان روز به ما خبر دادند دردانه‌ام مرگ مغزی شد...».

کادر درمان امید دارند سنا بهبود یابد اما زمان می‌گذرد و حال این کودک روزبه‌روز بدتر می‌شود.

« امیدوار بودیم سنا حالش بهتر شود اما به ما گفتن تلاش کادر درمان بی‌نتیجه است و من خودم برای اهدا عضو دخترم پیش‌قدم شدم چون می‌دانستم دخترم دیگر زنده نمی‌شود اما می‌تواند جان‌های را زنده کند نمی‌دانستم این را چگونه به همسرم بیان کنم، بی‌تاب و بی‌قرار بود، خیلی برایم سخت بود تا اینکه او را قانع کردم».

  

 امضا رضایت‌نامه و...

چهارشنبه است سوم آذر. فرامرز و رقیه دو جوان 25 ساله برگه رضایت‌نامه اهدا عضو سنا را امضا می‌کنند و برای دیدار آخر با فرزندشان راهی آی سی یو می‌شوند. دیدار دردناکی رقم می‌خورد، به‌سختی از سنا دل می‌کنند...

پیکر نیمه‌جان سنا به بیمارستان شهید محمدی منتقل می‌شود و ساعت 5 و نیم بامداد چهارم آذرماه به اتاق عمل می‌رود. کبد او از بدن کوچکش خارج می‌شود به بیمارستان پیوند این سینا شیراز انتقال می‌یابد و ساعاتی بعد در بدن دختر 3 ساله‌ای قرار گرفت.

    

 نجات جان 40بیمار نیازمند

دکتر محمود حسین پور رئیس واحد اهدا عضو استان هرمزگان در خصوص سنا می‌گوید:«سنا زعیمی، جان‌آفرین 11 ماهه مینابی، در تاریخ 28 آبان با تشخیص استفراغ مکرر و تشنج و به دنبال آن کاهش سطح هوشیاری در بیمارستان کودکان پذیرش و در تاریخ 29 آبان، مرگ مغزی وی توسط متخصص مربوطه تائید شد». وی می‌افزاید:« بعد از تائید مرکز مغری و رضایت خانواده جهت اهدا اعضا فرزند دلبندشان، هماهنگی‌های لازم جهت حضور جراح از بیمارستان ابوعلی شیراز انجام و در تاریخ 4 آذر کبد سنای عزیز جهت پیوند به یک دختر 3 ساله هرمزگانی طی عمل هاروست برداشت و به شیراز منتقل شد».

حسین پور ضمن تقدیر از خانواده زعیمی می‌گوید:« از ابتدای سال با ایثار و گذشت خانواده‌های افراد مرگ مغزی 14 مورد اهدا عضو در استان انجام‌شده و 40 بیمار نیازمند به عضو پیوندی حیاتی دوباره یافتند. سنا کوچک‌ترین اهداکننده عضو طی سال جاری بوده که با ایثار خانواده‌اش تا ابد در یادها زنده خواهد ماند».

 

باز هم جگر گوشه ای  زندگی بخشید

  

گفتنی است سنا جمعه گذشته در آرامستان میناب به خاک سپرده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها