مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها:

افزایش نظارت‌ها بر مبادی ورودی کشور/ ورود مسافر از 8 کشور جنوب آفریقا تا اطلاع ثانوی ممنوع است



مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها گفت: در رابطه با ۸ کشور جنوب قاره آفریقا ممنوعیت‌هایی اعمال شده و ورود مسافر از کشور‌های اعلام شده را نخواهیم داشت.

به گزارش صبح ساحل، «حسن خوشخو»، مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها گفت: نظارت‌ها بر مبادی ورودی کشور افزایش یافته پذیرش مسافر از ۸ کشور آفریقایی ممنوع شده است. خوشخو ادامه داد: در رابطه با ۸ کشور جنوب قاره آفریقا ممنوعیت‌هایی اعمال شده و ورود مسافر از کشورهای جنوب آفریقا از جمله بوتسوانا، نامبیا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، زیمباوه، مالاوی و آفریقای جنوبی تا اطلاع ثانوی به کشورمان ممنوع است.

خوشخو گفت: ما پرواز مستقیمی به کشور‌های آفریقای جنوبی نداشته ایم، اما اگر تبعه خارجی و یا اتباع ایرانی که به این کشور‌ها سفر داشته باشند در بدو ورود توسط بهداشت مرزی رصد و به مدت ۱۴ روز وارد قرنطینه می‌شوند و در این مدت هم سه بار تست pcr از آن‌ها می‌گیرند در صورتی که هر سه این تست‌ها منفی باشد، اجازه خروج به این افراد می‌دهند. مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها گفت: تا کنون هیچ مورد مشکوکی در این بخش به ما گزارش نشده و ما تمامی دستور العمل های بهداشتی را به فرودگاه های کشور اعلام کرده ایم.

خوشخو ادامه داد: هیچ مسافری خارجی را بدون کارت واکسن و تست pcr منفی در ایران پذیرش نخواهیم کرد. این مقام مسئول گفت: اگر مسافر ایرانی باشد ۲ هفته در قرنطینه اجباری قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها