نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی اعلام شد



نتایج سی و پنجمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی امروز یکشنبه هفتم آذر بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

به گزارش صبح ساحل، نتایج سی و پنجمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی امروز یکشنبه هفتم آذر بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت و انتخاب رشته از امروز آغاز می‌شود و این مهلت تا ۱۳ آذر ماه ادامه دارد. بر این اساس کارنامه حاوی اطلاعات مشخصات فردی، سهمیه، نمره خام دروس امتحانی به درصد، نمره کل تراز به درصد، رتبه در سهمیه و رتبه کل داوطلب در بین تمام داوطلبان همان رشته، بدون اعمال سهمیه است. اطلاعات مندرج در کارنامه بر اساس اطلاعاتی است که توسط داوطلب در فرم ثبت نام درج شده و به منزله تأیید شرایط، مدارک و اطلاعات اعلام شده از سوی داوطلب، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی نیست.

در هر مرحله از آزمون (قبل یا بعد از پذیرش، طی دوره تحصیل و ...) در صورت وجود مغایرت در اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام، نوع سهمیه، مدارک و سایر موارد ارائه شده توسط داوطلب و/ یا ناقص یا ناخوانا بودن مدارک یا ارسال تصویر مدرک نادرست، طبق ضوابط توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام لازم به عمل خواهد آمد. در صورت محرز شدن تقلب و تخلف در هر مرحله از آزمون یا حین تحصیل، علاوه بر محروم شدن فرد در هر مرحله از تحصیل، متخلف به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های وزارت بهداشت (بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی) معرفی خواهد شد. عدم انتخاب رشته محل در زمان مقرر، به منزله انصراف از انتخاب رشته محل و آزمون است و متعاقبا اقدامی میسر نخواهد بود.

بر اساس مصوبه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، کسانی که نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند (۵۰ درصد نمره خام قابل کسب) مجاز به انتخاب رشته-محل هستند و گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های آزمون دستیاری دندانپزشکی، بر اساس نمره کل تراز به درصد (ویژه همان رشته تخصصی) مندرج در کارنامه، سهمیه و اولویت انتخاب رشته محل که توسط خود داوطلب تعیین شده، انجام خواهد شد. بر این اساس داوطلب موظف است بر اساس نمره کل تراز اکتسابی، ظرفیت موجود در رشته امتحانی و علاقه شخصی نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل خود اقدام کند. در صورتی که پذیرفته شده دوره‌های دستیاری دندانپزشکی در زمان تعیین شده ثبت نام نکرده یا پس از ثبت نام نسبت به شروع دوره اقدام نکند، منصرف از تحصیل محسوب شده و به مدت دو سال از شرکت در آزمون دستیاری محروم خواهد شد و در صورت انصراف پس از شروع دوره (پس از انصراف قطعی)، علاوه بر دو سال محرومیت از شرکت در آزمون دستیاری، ملزم به پرداخت غرامت (که محاسبه آن توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی انجام می شود) خواهد شد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرنده دانشجوی دستیاری دندانپزشکی اعم از دولتی عادی و شهریه‌ای در دفترچه انتخاب رشته اعلام شده است. بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی، میزان تعهدات پذیرفته شدگان به میزان ٣ برابر مدت تحصیل است و قابل خرید یا جابه‌جایی نیست. با صلاحدید دانشگاه علوم پزشکی محل تعهد، انجام تعهدات به صورت کادر آموزشی یا درمانی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها