مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

۳۵ هزارگروه جهادی در سراسر کشور در سامانه احسان نام نویسی کرده‌اند



مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ۳۵هزار گروه جهادی در سراسر کشور به صورت رسمی در سامانه این بنیاد ثبت نام کرده اند و هم اکنون در حال آموزش و ساماندهی در رشته‌های تخصصی هستند.

به گزارش صبح ساحل، «سعید سلیمانی»، مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روز یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تخصصی شدن حمایت‌های گروه های جهادی یکی از عوامل افزایش بهره‌وری و خدمات بیشتر به مردم است ، گفت: هم اکنون در استان هرمزگان شبکه ای از رابطان جهادی وجود دارد که به ویژه در مواقع بحران در سطح شهرها، روستاها  و محلات فعالیت می کنند. وی، بهره برداری از ظرفیت گروه‌های جهادی و جریان های مردمی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به برپایی رزمایش‌های مواسات و همدلی به عنوان نمونه موفق فعالیت های جهادی، ادامه داد: پشتیبانی و حمایت از گروه های جهادی یکی از مهمترین وظایف این نهاد است که با استفاده از این سرمایه‌های اجتماعی علاوه بر تلاش برای گره گشایی از مشکلات مردم، فعالیت‌های تبلیغی و معرفت افزایی نیز در دستور کار این گروه‌ها قرار دارد. مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به حساسیت ویژه رییس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی، اظهار داشت: مشارکت در بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله یکی از مأموریت اصلی این نهاد است و همه ظرفیت ها برای کمک به مردم بسیج شده است.

«مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان دراین دیدار با اشاره به اینکه نصب کانکس در مناطق زلزله زده باید به سرعت دنبال شود، اظهار کرد: با توجه به نا ایمن بودن مدارس در روستاهای زلزله زده، باید تا زمان بازسازی و تعمیر مدارس، امکان استفاده از کانکس برای مدارس فراهم شود. دوستی افزود: به منظور کمک به مناطق زلزله زده و انجام فعالیت های حمایتی و اجتماعی، تا کنون نزدیک به ۴۰ گروه جهادی در استان اعلام آمادگی کرده‌اند که فعالیت‌های آنان رصد و در قالب کارگروه های تخصصی از ظرفیت های آنان استفاده می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه خسارت‌های  زلزله در شهر فین و دیگر روستاهای این بخش با توجه به اینکه این مناطق از محرومیت دیرینه‌ای نیز رنج می بردند بیش از حد تصور است، گفت: بازسازی این مناطق نیازمند کمک همه نهادهای حمایتی، حاکمیتی و صنایع است. دوستی با تاکید بربر هم افزایی امکانات با اولویت آواربرداری و بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده ، یاد آور شد: با توجه به خسارت انبوه زلزله به منازل مسکونی و زیرساخت های آب، برق و راه و نیز کمبود نقدینگی و منابع مالی در مقطع کنونی، کمک های نهادهای حمایتی و صنایع باید با اولویت بازسازی منازل مسکونی تخصیص پیدا کند و از هزینه‌کرد منابع به صورت جزیره ای پرهیز شود. وی با اشاره به اینکه با تزریق منابع مالی از سوی دولت، شتاب بازسازی‌ها بیشتر خواهد شد، گفت: علی رغم کمبود منابع مالی در شرایط فعلی، کار آواربرداری و بازسازی مناطق با استفاده از منابع محدود داخلی استان همچنان ادامه دارد و روند اجرایی پیشرفت مناسبی دارد.

«منوچهر دانشمند»، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جبران بخشی از نیازها در مناطق زلزله زده، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط بنیاد برکت، ساخت مدارس در مناطق زلزله زده نیازمند  ۲۸میلیارد تومان اعتبار است. دانشمند، تهیه و توزیع بسته های معیشتی ۷۲ ساعته و هفتگی، اعزام تیم های پزشکی جهادی و استقرار کاروان سلامت با امکانات کامل پزشکی و خدمات دارویی رایگان را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان در زلزله اخیر عنوان کرد و افزود: سفارش ساخت و توزیع کانکس به ویژه برای مدارس روستاهای زلزله زده در دستور کار قرار دارد و به زودی بخشی از آن در بین مناطق توزیع می شود. وی، مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی با اجرای دوهزار و ۵۳۱ طرح اقتصادی را از جمله اقدامات انجام شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح های بنگاه محور، اجتماع محور و تسهیلات محور، برای هفت هزار و ۶۷۴نفر در هرمزگان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان، اجرای ۳۸۱ پروژه عمرانی و زیربنایی به ارزش ۷۵۲ میلیارد ریال را از دیگر اقدام های این بنیاد برشمرد و افزود: این پروژه ها شامل احداث ۶۳ مدرسه، ۴۸ مسجد، ۲۲۹ واحد مسکونی و ۴۱ پروژه عمرانی دیگر ازجمله مرکز بهداشت، حسینیه، حوزه علمیه، خانه عالم و... بوده است.

تدوین سند توسعه جزیره قشم و شهرستان بشاگرد و اجرای طرح پیشرفت و آبادانی این مناطق به عنوان مناطق هدف بنیاد برکت ، پایدارسازی اشتغال ایجاد شده با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور از طریق شبکه مجریان و تسهیل‌گران، کمک به توسعه و تقویت بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغال زایی اجرا شده، اجرای ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی، پوشش بیمه‌ای کلیه منازل روستایی استان در مقابل حوادث با همکاری استانداری  و از طریق شرکت کارگزاری رسمی بیمه برکت نیز از جمله اهم اقدامات در حال انجام توسط بنیاد برکت در استان هرمزگان است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها