سویه اومیکرون خطرناکتر است یا دلتا؟



سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد که هنوز مشخص نیست سویه آفریقایی جدید کرونا نسبت به دیگر سویه ها از جمله دلتا شدت ابتلا و خطر بیشتری داشته باشد.

به گزارش صبح ساحل، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که هنوز اطلاعاتی که نشان دهد سویه اومیکرون کرونا نسبت به سویه دلتا شدیدتر و خطرناک‌تر است در اختیار ندارد. سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه در بیانیه‌ای افزود: هنوز مشخص نیست سویه اومیکرون قدرت انتقال بیشتری در مقایسه با دیگر سویه ها از جمله دلتا داشته باشد.

این بیانیه می‌افزاید که برخی مناطق آفریقای جنوبی که سویه اومیکرون در آنها شناسایی شده شاهد افزایش موارد ابتلاء به کرونا بوده اند و کارشناسان مشغول بررسی هستند که آیا این امر با سویه اومیکرون در ارتباط است یا عوامل دیگری در پشت آن است. سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت: هنوز روشن نیست که آیا اومیکرون در مقایسه با دیگر سویه ها از جمله دلتا وضعیت سلامت مبتلایان را با خطر بیشتری مواجه می‌کند. بعید نیست علت افزایش شمار مبتلایان در بیمارستان‌های جنوب آفریقا افزایش شمار کلی مبتلایان و نه ابتلای آنها به سویه اومیکرون باشد.

این سازمان افزود که اطلاعاتی در اختیار ندارد که نشان دهد عوارض سویه اومیکرون با عوارض مبتلایان به سویه های دیگر کرونا تفاوت دارد و تعیین میزان خطرناک بودن سویه جدید آفریقایی به زمانی بین چند روز تا چند هفته نیاز دارد.

سازمان بهداشت جهانی در عین حال تاکید کرد که نمایندگان این سازمان با تیمی از کارشناسان فنی مشغول بررسی میزان تأثیرگذاری سویه جدید آفریقایی بر کارایی واکسن‌های موجود هستند و واکسن‌های مورد استفاده در حال حاضر همچنان عامل حیاتی برای کاهش ابتلای شدید و مرگ و میر هستند.

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها