مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اعلام کرد:

افزایش ۷۲ درصدی واردات کالای اساسی در بزرگترین بندر تجاری کشور



مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واردات ۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۵۸ تن انواع کالای اساسی طی هشت ماه سال جاری خبر داد گفت: واردات این کالاها در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است.
 
به گزارش صبح ساحل، "علی‌رضا محمدی کرجی‌ران" در تشریح آخرین وضعیت واردات کالای اساسی(غیرکانتینری) اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه ۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۵۸ تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که به ترتیب روغن خوراکی و گندم بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به رشد۷۲ درصدی  نسبت به مدت مشابه سال قبل، عمده این کالاها را روغن نباتی، گندم، شکر، ذرت، کود، کنجاله سویا و برنج اعلام کرد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای سال تا اول آذرماه در مجموع ۵۲ فروند شناورحامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی  پهلودهی شده   اذعان داشت : گندم به میزان ۹۲۹ هزار ۴۰ تن بیشترین کالایی بوده که وارد طی  این مدت تخلیه شده است. 
محمدی کرجی‌ران گفت: طی دوره زمانی هشت ماهه سال جاری  ۵۷۱ هزارو ۷۱۵ تن روغن خوراکی به وسیله ۱۹  فروند کشتی در این  بندر بزرگ تجاری پهلو دهی شده که پس از گندم بیشترین میزان واردات کالای اساسی به روغن خوراکی اختصاص داده شده که بسته به نیاز وارد کارخانجات فراوری و یا در انبارهای بعنوان ذخایر استراتژیک نگهداری می شود .
به گفته وی در مدت یاد شده ، ۳۹۷ هزار تن شکر، ۲۷۴ هزار و ۳۹۷ تن ذرت و ۱۸۶ هزار و۲۶۱ تن کود، ۱۲۰ هزار و ۷۲۳ تن کنجاله سویا و ۶۵ هزار و ۹۹۹ تن جو در بندر شهید رجایی تخلیه و که این کالاها به دو طریق ریلی و جاده ای به استان‌های مقصد حمل شده است.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در پایان با اشاره به ضرورت تامین مایحتاج عمومی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ فروند کشتی در مجموع حامل ۵۸۸ هزار و ۴۴۹ تن کالای اساسی شامل ۷ کشتی گندم و ۲ کشتی جو در لنگرگاه بندرعباس در حال انجام فرایند اسنادی خود هستند که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی هفته آینده در این بندر تجاری پهلو دهی خواهند شد .
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها