مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان خبرداد:

اهمیت جنگل‌ها در جلوگیری از بیابان‌زایی/ مجازاتی سنگین در انتظار متخلفین قطع درختان در هرمزگان



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با اشاره به اهمیت وتاثیر درختان در اقلیم خاص هرمزگان گفت: برای متخلفین قطع درختان جنگلی مجازات سنگینی لحاظ شده و در این رابطه با احدی مماشات نخواهیم کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، سید محمد نور موسوی با اشاره به شرایط سخت اکولوژیکی استان خشکسالی متوالی و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی نقش جنگل‌ها طبیعی و دست کاشت در جلوگیری از بیابان‌زایی و پایداری سرمایه گذاریهای توسعه ای استان و تولیدات کشاورزی بسیار مهم اعلام کرد و با تشکر از  صیانت آن توسط جوامع محلی،  اهداف افراد متخلف را توسعه اراضی شخصی، طمع ورزی، زیاده خواهی و رسیدن به درآمد از راه نامشروع دانست و عنوان کرد: افرادی که مبادرت به قطع درختان می کنند به خیال خود شناسایی نخواهند شد اما غافل از آنکه دوستداران طبیعت و دیده بان های منابع طبیعی افراد متخلف را شناسایی و به اطلاع یگان حفاظت خواهند رساند.

وی ضمن تقدیر از همراهی و کمک بی شائبه دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی و همیاران طبیعت و جوامع محلی با منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: برای متخلفین قطع درختان، نه تنها جریمه سنگین، بلکه حبس، درخواست تبعید و کاشت ۱۰۰ برابری درخت با ده سال نگهداری و مراقبت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: گشت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در سراسر استان و نقاط مخاطره آمیز در حال گشت زنی و رصد می باشد و با هرگونه تخلف به طور جدی و قاطع برخورد می کند.

موسوی در پایان از هم استانی‌های خواست که با طبیعت مهربان بوده و محافظین خوبی برای این میراث ارزشمند باشند و هرگونه تخلف از قبیل قطع درخت، تهیه زغال، تصرف عدوانی و... را با شماره تلفن های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها