عربستان تا 2030 سومین تولیدکننده بزرگ گاز جهان خواهد بود



مدیر اجرایی شرکت عربستانی آرامکو، بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان، اعلام کرد که این کشور در سال 2030 بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز در جهان خواهد بود.

    

به گزارش صبح ساحل، به نقل از میدل ایست نیوز: مدیر اجرایی شرکت عربستانی آرامکو، بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان، اعلام کرد که این کشور در سال 2030 بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز در جهان خواهد بود.

«امین النصار»، مدیر اجرایی آرامکو، در مراسم امضای قرارداد 10 میلیارد دلاری توسعه میدان گازی جافوره در استان شرقی عربستان، گفت که تولید گاز این میدان نفتی در سال 2030 به 2 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید.

وی افزود که ذخایر این میدان گازی 200 هزار میلیارد فوت مکعب است.

«عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان، نیز تأکید کرد که دولت عربستان برای پروژه توسعه این میدان گازی 1.6 میلیارد دلار بودجه اختصاص داده است.

میدان نفتی جافوره بزرگ‌ترین میدان گازی عربستان به لحاظ حجم ذخائر و وسعت آن است و در زمینی به طول 170 کیلومتر و عرض 100 کیلومتر واقع شده است.

نوع گاز این میدان گازی، گاز مرطوب است که اتان و میعانات گازی به همراه دارد.

قرار است استخراج گاز از این میدان گازی از اواخر سال 2024 آغاز شود و حجم تولید بعد از تکمیل همه فازها به 2 میلیارد فوت مکعب برسد.

این میدان گازی همچنین تولید گاز اتان عربستان را 40 درصد افزایش خواهد داد و روزانه 500 هزار بشکه میعانات گازی تولید خواهد کرد.

در حال حاضر، امریکا، روسیه، ایران، کانادا، الجزایر به ترتیب 5 تولیدکننده بزرگ گاز جهان هستند. عربستان رتبه نهم جهان در تولید گاز را دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها