سالانه 50 میلیون زائر داخلی و خارجی وارد کربلای معلی می‌شوند



استانداری کربلای معلی آمار سالانه شمار زائران داخلی و خارجی به این استان را اعلام کرد.

    

به گزارش صبح ساحل، به نقل از میدل ایست نیوز: استانداری کربلای معلی آمار سالانه شمار زائران داخلی و خارجی به این استان را اعلام کرد.

«جاسم الفتلاوی»، معاون استانداری کربلای معلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: این استان سالانه میزبان 50 میلیون زائر عراقی و خارجی بوده اما بغداد علیرغم این تعداد پرشمار، کربلاء را از اعتبارات مالی و درآمدهای آن محروم کرده است.

وی گفت: دولت فدرال از هر زائر خارجی یک دلار می‌گیرد و از این مبالغی که گرفته می‌شود هیچ مبلغی برای بازسازی کربلا به این استان اختصاص داده نمی‌شود لذا کربلاء از این مبالغ و مبالغ دیگر محروم مانده است.

الفتلاوی در ادامه از دولت فدرال خواست تا جانب انصاف را رعایت کند و بخشی از این درآمدها را به کربلاء اختصاص دهد.

معاون استانداری کربلای معلی در پایان اظهار داشت: دولت فدرال بودجه هر استان را بر اساس تعداد جمعیت محاسبه می‌کند اما این به ضرر کربلاء است چرا که بودجه فقط برای یک میلیون و 250 هزار شهروند این استان اختصاص داده می‌شود اما در واقع، شمار جمعیت کربلاء دو میلیون و250 هزار نفر است و نزدیک به یک میلیون شهروند از مناطق جنوبی و دیگر مناطق در کربلاء سکونت دارند لذا باید تعداد جمعیت اینگونه محاسبه شده و مبلغ بیشتری به عنوان بودجه به این استان تخصیص داده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها