معاون حقوقی سازمان مالیاتی:

اخذ مالیات از مدال آوران قانونی است



معاون حقوقی سازمان مالیاتی گفت: درآمد نقدی و یا غیر نقدی که شخص حقیقی یا حقوقی به صورت بلاعوض و یا از طریق معاملات یا جایزه یا تحصیل می‌کند، مشمول مالیات اتفاقی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمود علیزاده»، معاون حقوقی سازمان مالیاتی، گفت: برساس ماده ۱۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱/۴/۱۳۹۴، درآمد نقدی و یا غیر نقدی که شخص حقیقی یا حقوقی به صورت بلاعوض و یا از طریق جایزه   یا هر عنوان دیگری از این قبیل تحصیل می‌کند، مشمول "مالیات اتفاقی" به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) این قانون خواهد بود. موارد عدم شمول مالیات بر درآمد اتفاقی در ماده ۱۲۷ قانون مالیات‌های مستقیم تصریح شده است.

او افزود: با توجه به اینکه پاداش مذکور دارای شرایط شمول فصل مالیات بر درآمد اتفاقی بوده و از مصادیق ماده ۱۲۷ یاد شده نیست، بنابراین وصول مالیات در این خصوص بلا اشکال است.

علیزاده گفت: در هر صورت، با توجه به اینکه به موجب ماده ۱۷۰ قانون مالیات‌های مستقیم مرجع رسیدگی به هرگونه اختلاف که در تشخیص مالیات‌های موضوع این قانون بین اداره امور مالیاتی و مؤدی ایجاد شود هیأت حل اختلاف مالیاتی است. موضوعات مذکور با ارائه اسناد و مدارک در هیأت یاد شده و مراجع دادرسی مالیاتی بعدی قابل طرح خواهد بود.

لازم به ذکر است که چندی پیش علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، نسبت به مالیات مدال آوران گلایه مند شده و بیان کرده بود که جایزه ورزشکار را وزارت ورزش پرداخت و ما به قهرمان می دهیم، سپس مالیات آن بدهی فدراسیون می‌شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها