رییس جمهور در سومین گفت و گوی تلویزیونی با مردم؛

واکسیناسیون از اولویت‌های دولت بود/ دست‌های ضربه‌زننده به بازار را قطع می‌کنیم



رئیسی با تبیین شرایط کشور در زمانی که دولت را تحویل گرفت یادآور شد که زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد امید و اعتماد مردم آسیب دیده بود و از وظایف مهم دولت این بود که آن سومین گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم در شبکه اول سیما شامگاه یکشنبه ۱۴ آذرماه آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر نمره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم بیان کرد که نمره را مردم باید بدهند. وی ادامه داد که امید و اعتماد مردم آسیب دیده بود و وظیفه دولت سیزدهم این بود که امید و اعتماد مردمی را بازآفرینی کند، یکی از مسائل مهم برای دولت سیزدهم جان مردم است و مسئله واکسیناسیون سیزدهم باید دنبال میکرد و همچنین دولت باید بتواند مردم عزیز را در مسئله معیشتی همراه کند. رئیسی گفت: فراموش نمی‌کنم که روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری که در سخنان کوتاهی مسائل پیش روی دولت اولویت را اعلام کردم و ضرورت واکسن عمومی را بیان کردم. روزی ۷۰۰ خانوار ایرانی بر اثر کرونا داغدار می‌شدند، پاسخی که آنروز‌ها درباره این مسئله میشد این بود که تخصیص ارز مشکل داشت و یا کشور‌ها در شرایط تحریم به ما واکسن نمیدهند، آن زمان واردات واکسن ۵ میلیون بیشتر تحویل گرفته نشده بود، امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و آمار فوت کاهش پیدا کرده است. وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. دز اول و دوم تزریق شد و اکنون برخی‌ها دو سوم را تزریق می‌کنند.

رئیس دولت سیزدهم گفت: توصیه ما به مردم عزیز این است که باتوجه به اینکه شرایط بازگشایی مدارس فراهم شده و قبلا بیش از ۱۰۰ هزار کسب و کار تعلیق شده بود، از مردم خواهش می‌کنیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. رئیسی افزود: اکنون باید مسئله تولید داخلی حمایت شود و این یکی از مسائل مهم دولت است که باید مورد توجه قرار بگیرد. شخصا با مسئولان برخی کشور‌ها برای تأمین واکسن تماس گرفتم و کار بودن. اکنون وضعیت فوتی‌های ما دو رقمی است، اما باز هم فوت یک نفر هم برای ما زیاد است و ما نباید این شرایط را قائل باشیم وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود پزشک متخصص گفت: در اولین جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع کمبود پزشک و به ویژه پزشکان متخصص مطرح شد، اما در همان جلسه تصمیم گرفتیم که کار گروهی را مامور کنیم که این کارگروه را آماده کنند برای جذب پزشکان متخصص به ویژه دانشجویان که می‌توانند متخصص شود. بنده چند بار کار این کارگروه را دنبال کردم چند روز آینده ما این موضوع در دستور کار خود قرار دهیم و برای رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در کشور تصمیم‌گیری خواهیم کرد که نظرات موافق و مخالف را می‌شنویم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود گرانی در کشور و حل این مشکل بیان کرد که بعد از مسئله جان مردم، معیشت مردم بوده است، مسئله کالا‌های اساسی و ذخایر آن را داشتیم و کالا‌های اساسی باید به میزانی می‌رسید که رفع نگرانی می‌کند می‌گویم که تامین کالا‌های اساسی به حد قابل قبولی رسیده است. وی ادامه داد: کالای اساسی از آن حدی که باید باشد پایین‌تر و این نگرانی حل شده بود. مسئله دوم نگرانی دولت مدیریت کشور بود، روز‌های پایانی مرداد ماه بود که در دولت بحثی مطرح شد مبنی بر پرداخت حقوق مرداد ماه، می‌گفتند چگونه میشود بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق مرداد ماه پرداخت خواهد شد امروز سه ماه و حقوق‌ها بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

رئیسی گفت: همچنین هرماه علاوه بر هزینه‌های دولت فاکتور‌های به دست دولت می‌رسد که قبلاً هزینه شده و باید پرداخت شود، اکنون متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت باید پرداخت کند. استقراض از بانک مرکزی یعنی خلق پول، ما اگر امروز از بانک مرکزی استقراض داشته باشیم حتما چند ماه بعد در سفر مردم پدیدار می‌شود. قرار ما این است که نسبت به خلق پول به طور جد حساس باشیم، اکنون در بودجه ۱۴۰۱ همه تلاش بر این است که ساختار بودجه به نحوی تنظیم شود که بتواند ضد تورم باشد وی ادامه داد: طبق گزارش آماری ما اکنون تورم کنترل شده، اما این اقدامات ضد تورمی باید انجام شود تا بتواند گرانی را کنترل کند و تورم را کاهش پیدا کند. با استفاده از خدمات نوین و کسب و کار‌های نوین اقداماتی در حال انجام است که تولید کالا‌های مورد نیاز مردم صورت بگیرد و این کار سهل انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها