کدام عرضه اولیه در جهان بیشترین سود را داشت؟



پرسود‌ترین عرضه اولیه جهان در بازار سرمایه، شرکتی دارویی در کره جنوبی است. این شرکت که شریک محلی در تولید واکسن آسترازنکا محسوب می‌شود، همراه با سایر شرکت‌های دارویی جهان در روز سه‌شنبه با ریزش مواجه شد.

تجارت نیوز نوشت: بهترین عرضه اولیه جهان در سال ۲۰۲۱ متعلق به یک موسسه دارویی در کره جنوبی به نام SK Bioscience بوده است. طبق لیستی که از عرضه‌های اولیه کشورهای مختلف ارائه داده شده، امسال این موسسه یک میلیارد دلار سود کسب کرده. سهام موسسه بیوساینس کره جنوبی از زمان شروع معاملات خود در اوایل سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۶۲ درصد افزایش داشته است. که در میان ۹۴ عرضه اولیه امسال این کشور، بیشترین افزایش محسوب می‌شود.

به نقل از بلومبرگ، این عرضه اولیه ۱/۳ میلیارد دلار برای موسسه خود درآمد آورده؛ موسسه‌ای که شریک محلی برای تولید واکسن آسترازنکا است. این شرکت از میان پنج شرکتی که امسال بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته‌اند اولین شرکت بود. اکثر این معاملات با مشارکت قوی سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی انجام شده است. حباب قیمت‌ها باعث شد ناظران در ادامه سال با دقت بیشتری قدم بردارند. شرکت بیو ساینس کره جنوبی از بسیای از شرکت‌های مطرح جهان موفقیت بیشتری داشته است.

رشد سهام با تولید واکسن

 

زمانی که رسانه‌های محلی اعلام کردند که این شرکت ۱/۱ میلیون دز واکسن را تولید کرده است سهام آن به شدت بالا رفت. اما از آغاز ماه دسامبر، ارزش این سهام حدود ۱۶ درصد  کاهش داشته است. البته روز سه شنبه بسیاری از سهام‌های دارویی آسیا کاهش داشتند. این کاهش پس از بحران شرکت‌های دارویی آمریکایی شروع شد. پس از اینکه اعلام شد موارد ابتلای سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون علائم شدیدی نداشته‌اند؛ سرمایه‌گذاران به این مساله واکنش نشان دادند و سهام این شرکت‌های دارویی کاهش داشت.

در حال حاضر پیشنهاد نخست تحلیلگران خرید سهام بیوساینس است نه تا فروش یا نگه‌داشتن آن.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها