نماینده ولی فقیه در استان:

هرمزگان رتبه اول فقر و بیکاری را در کشور دارد



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: صنایع هرمزگان نقش مهمی در کاهش آمار بیکاری در استان دارند و می توانند شغل ایجاد کنند و به همان میزان شاهد کاهش آمار بیکاری و فقر خواهیم بود.

     

به گزارش صیح ساحل، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده صبح امروز (۲۲ آذرماه) در دیدار با مدیرکل آموزش فنی حرفه ای هرمزگان، افزود: متاسفانه آمار بیکاری در استان سر به فلک کشیده و رتبه اول فقر و بیکاری را در کشور داراست.

وی اظهار کرد: گسترش آموزش فنی و حرفه ای در استان هرمزگان از ملزومات است و باید فراگیر شود.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: صنایع هرمزگان نقش مهمی در کاهش آمار بیکاری در استان دارند و می توانند شغل ایجاد کنند و به همان میزان شاهد کاهش آمار بیکاری و فقر خواهیم بود.

عبادی زاده بیان کرد: آموزش فنی حرفه ای استان هرمزگان برای افراد بی بضاعت و کم توان از نظر مالی آموزش های رایگانی را در نظر بگیرد تا بخشی از آمار بیکاری کاسته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه آموزش‌ها بایستی دریامحور باشد، اظهار کرد: ما در دانشگاه‌ها با یک چالش جدی روبرو هستیم؛ برای خیل عظیم فارغ التحصیلان و دانشجویانی که بیکار هستند و بدون اینکه واجد مهارت های لازم برای احراز یک شغل باشند اگر چاره اندیشی نشود این مشکل حل نخواهد شد. امروز نباید شرایطی را به وجود آوریم که تعداد میزهای دولت را بیش از ظرفیت نیاز افزایش دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ما باید به سمت و سویی حرکت کنند که متناسب با ماموریت ها و نیازها برنامه ریزی کنند.بر اساس نیاز جامعه نیروی انسانی تربیت کنند. کشورهای موفق و پیشرفته بر اساس مطالعه و پژوهش نیازسنجی کرده و سیاستگذاری می کنند که بتواند تعادل را در مسائل اجتماعی ایجاد کند اما ما با حجمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه‌ایم که تنها دانش نظری دارند و فاقد مهارت!

عبادی زاده خاطرنشان کرد: با گسترش مهارت‌آموزی و با برنامه‌ریزی آموزش‌هایی که به کارآموزان یاد می دهید، آن‌ها می توانند وارد بازار کار شوند و این عرصه را رونق دهند. ظرفیتی که در استان هرمزگان برای مشاغل خرد و خانگی وجود دارد گاهی به مراتب بیشتر از ظرفیت‌هایی است که در حوزه صنایع سنگین ایجاد کرده ایم ولی مردم از این ظرفیت غافلند.

وی در پایان اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای سازمانی است که می تواند گره این مشکل را حل کند.اینکه همه ی تمرکزتان را روی بخش دولتی قرار نداده‌اید و مراکز آموزشگاه‌های آزادی که هم راه اندازی کردید کار بسیار خوبی است.

   

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها