وزیر آموزش و پرورش:

لایحه رتبه‌بندی معلمان به محض تصویب، اجرا می‌شود



وزیر آموزش و پرورش، گفت: به محض تصویب و ابلاغ لایحه رتبه‌بندی معلمان، برای اجرا هیات‌های ممیزی برای رتبه بندی معلمان تشکیل و آیین‌نامه اجرایی آن تدوین می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، «یوسف نوری» روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز مسائل، مشکلات و اولویت‌های آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما در وزارت آموزش و پرورش، پیاده سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است و در این میان معلم، مهمترین نقش محوری را در حوزه تعلیم و تربیت ایفا می‌کند که توجه به تربیت معلم به ویژه با تاکید بر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

نوری با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی دیگر از محورهای اصلی در وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: این حوزه نیز با محوریت توجه به مناطق محروم، مرزی و حاشیه نشین با رویکرد اعزام نیرو به این مناطق در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات محوری در آموزش و پرورش توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی و افزایش فضای آموزشی است که در این حوزه برنامه های ویژه ای برای ارتقای سرانه آموزشی داریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: به محض تصویب و ابلاغ این لایحه برای اجرا، هیات‌های ممیزی برای رتبه بندی معلمان تشکیل و آیین نامه اجرایی آن تدوین خواهد شد.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز درمورد لایحه رتبه‌بندی گفت: این لایحه دارای ۷ ماده است و در نشست امروز تا ماده ۴ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.  امیدواریم بررسی ادامه این لایحه فردا به پایان برسد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه امروز صحن علنی مجلس در ماده ۴ لایحه رتبه‌بندی؛ تمامی معلمانی که به مدت ۴ سال در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیلکرده باشند، ۴ سال سابقه آنها در امتیازگیری برای کسب رتبه محاسبه می‌شود.

 

بازنشستگان سال ۱۴۰۰ مشمول این لایحه می‌شوند

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: براساس لایحه ارائه شده به صحن مجلس توسط کمیسیون آموزش، رتبه‌بندی که اجرای آن از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود و بازنشستگان سال ۱۴۰۰ نیز مشمول آن خواهند شد.

منادی‌سفیدان اضافه کرد: در ماده ۶ لایحه ارائه شده به کمیسیون آمده است، برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم ۲۵ درصد، استادیار معلم ۳۷ درصد، دانشجویار معلم ۴۷ درصد و استاد معلم ۵۲ درصد به مجموعه حقوق مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

 

حداقل دریافتی معلمان در نظام رتبه‌بندی ۸ میلیون تومان خواهد بود

وی تصریح کرد: همچنین در لایحه‌ای که به تصویب کمیسیون رسیده، حداقل دریافتی معلمان بر اساس طرح رتبه‌بندی مبلغ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود چرا که در متن ماده ۶ این لایحه قید شده؛ هریک از معلمان باید ۸۰ درصد مجموع حقوق فوق‌العاده‌های هیأت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت کنند که رقم آن معادل ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: رتبه‌بندی معلمان با نظر هیأت‌های ممیزی صورت می‌گیرد و دولت مکلف است پس از تصویب این قانون نسبت به تشکیل‌های ممیزی برای رتبه‌بندی معلمان اقدام کند.

 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها