مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد:

تخلیه، بارگیری و حمل بیش از ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی از مبدا هرمزگان



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: 128 پروژه نیمه‌تمام راه روستایی در استان به طول یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر وجود دارد که اعتبار لازم برای تکمیل طرح ها بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش صبح ساحل، «یوسف عابدینی»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، گفت: این روز در تقویم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران یادآور ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۲ و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر جهاد تخلیه بنادر و لبیک فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کشور به این ندای تاریخی است. عابدینی با اشاره به نقش صنعت حمل و نقل جاده‌ای در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی، اضافه کرد: حمل و نقل جاده‌ای از جمله فعالیت‌های اساسی و زیربنایی برای رشد و تحول اقتصادی به شمار می‌رود. همچنین  نقش جامع حمل و نقل در کلیه سطوح زندگی موجب اهمیت آن شده‌است. ‌وی در ادامه به ارائه گزارش اجمالی از عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان پرداخت و گفت: استان هرمزگان به لحاظ وجود بنادر مهم شهید رجایی، شهید باهنر و مناطق آزاد تجاری کیش و قشم و تاثیر ویژه در تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات کشور از جایگاه ویژه‌ی ملی قرار دارد، لذا توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل، ارتقاء سطح خدمات به کاربران جاده‌ای، اجرای عملیات لازم برای باز نگهداشتن راه‌های استان و انجام امور ایمن سازی جاده‌ها، به طور منظم در دستور کار این اداره کل بوده است.

عابدینی افزود: طول کل راه‌های استان ۱۳ هزار و ۶۲ کیلومتر است که از این مقدار ۷۶۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۷ کیلومتر راه فرعی و پنج هزار و ۱۲۵ کیلومتر راه آسفالت روستایی را شامل می‌شود.وی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۶۰۸ دستگاه پل در سطح استان وجود دارد که عرض متوسط این پل ها ۱۰ متر و طول کل تونل‌های استان نیز ۳ هزار و ۱۵۲ متر است.

 

عابدینی درباره اعتبارات و پروژه‌های در دست اقدام حوزه راهداری گفت: کل اعتبارات راهداری برای بهسازی لکه‌گیری و ترمیم راه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی ۲۴۲۰ میلیارد ریال است و مهمترین پروژه‌های در دست اقدام، بهسازی و روکش آسفالت ۲۱۵ کیلومتر از راه‌های استان، اجرای لایه حفاظتی رویه راه به طول ۳۸۰ کیلومتر، تکمیل بلوار محور تیاب-حکمی، منظر آرایی محور بندرعباس به گچین، تعریض و بهسازی محور میناب بشاگرد و عملیات تکمیلی بهسازی و تعریض محور فین و اتصال آن به بزرگراه سیرجان-بندرعباس به شمار می‌رود. وی گفت: از سال ۱۳۹۸ تا پایان ۷ ماهه اول سال جاری ۳۰۷ کیلومتر راه روستایی با ارزش ۲۷۶ میلیارد تومان احداث شده و پروژه های دیگری نیز در دست اجرا است که در حوزه مرکز و شمال استان تکمیل راه‌های کوشاه شمالی و جنوبی، حوزه غرب استان احداث پل‌های بزرگ چارک و ارمک و در حوزه شرق استان تکمیل عملیات اجرایی قطعات دو و سه راه ملکن-درنگ مدو-آخران در شهرستان بشاگرد و احداث پل بزرگ جگین۲ از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام است.

  

صدور 851 بارنامه در هشت ماه نخست سالجاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان به اقدامات حوزه حمل و نقل این اداره‌کل نیز اشاره کرد و گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری از بنادر استان هرمزگان، ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی تخلیه و بارگیری شده‌است. این مقام مسئول با اشاره به واقع شدن هرمزگان در مسیر اصلی کریدور حمل و نقلی شمال_جنوب و همچنین وجود مناطق کشاورزی و تولید محصولات خارج از فصل در این استان، گفت: هرمزگان یکی از مبادی اصلی ورود و ترانزیت کالا از کشور محسوب می‌شود، لذا توجه به شبکه حمل و نقل جاده ای جهت تکمیل فرایند حمل کالا بسیار حائز اهمیت است. عابدینی با تاکید بر اهمیت بنادر مهم شهید رجایی و شهید باهنر اضافه کرد: تعداد ۲۰۹ شرکت حمل و نقل کالا در سطح استان هرمزگان فعال هستند و کار جابجایی کالاها به اقصی نقاط کشور را انجام می‌دهند. وی اضافه کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری، ۸۵۱ هزار بار نامه صادر شده است که عمده محصولات حمل شده علاوه بر مشتقات نفتی(گازوئیل و بنزین) ، برنج گندم و سنگ آهن بوده است. عابدینی درباره حمل کالاهای اساسی گفت: تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی شامل گندم، شکر، برنج، روغن خام، جو، ذرت و سویا از مبدا استان هرمزگان به سایر نقاط کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۹ درصد افزایش داشته است.

 

   

توسعه زیرساخت‌های سیستم‌های هوشمند حمل و نقل از اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان اضافه کرد: از ابتدای آذرماه نیز، ۶۵ هزار تن کالای اساسی در حال تخلیه از کشتی‌ها است و چهار فروند کشتی دیگر حامل گندم و جو نیز با ظرفیت ۱۲۵ هزار تومان در لنگرگاه منتظر پهلوگیری بودند که با هماهنگی‌های به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی به صورت یکسره از این کشتی‌ها تخلیه و بارگیری شده و از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حال انتقا است. عابدینی در ادامه توسعه زیرساخت‌های سیستم‌های هوشمند حمل و نقل را یکی از وظایف دیگر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و افزود: در ۷۵ نقطه از محورهای استان دستگاه تردد شمار آنلاین نصب شده و ۵۱ سامانه ثبت تخلفات سرعت آنلاین نیز به صورت فعال تخلفات کاربران جاده‌ای در سطح راه‌های استان را ثبت می‌کند. وی اضافه کرد: ۱۳ سامانه نظارت تصویری آنلاین، ۵ سامانه تابلوهای پیام متغیر(VMS)، سامانه‌های توزین حین حرکت و سامانه ۱۴۱ با ۱۲۰ خط آنلاین همزمان، از دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه استفاده از سامانه‌های هوشمند برای کنترل وضعیت محورهای مواصلاتی است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان گفت: مقایسه ایمنی تردد برون شهری بر اساس شاخص تلفات برون شهری نشان می‌دهد از سال ۹۴ شاهد یک روند کاهشی و نسبتاً پایدار هستیم که نشان از برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت موثر در کاهش تلفات به شمار می‌رود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها