جزئیات برگزاری امتحانات دانش آموزان اعلام شد



مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان را در دی ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اعلام کرد.

       

به گزارش صبح ساحل، به نقل از وزارت آموزش وپرورش، امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی وارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.

 امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده اند، طبق برنامه اعلامی از دوم دی آغاز و به شیوه حضوری در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی، کوتاه پاسخ، چهار گزینه‌ای و...) استفاده شده و نمره منفی ندارند. امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد نیز به شیوه حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است.

شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره‌های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی ۱۴۰۰در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است.

معلمان، دانش آموزان و اولیا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را از پورتال اطلاع رسانی این وزارتخانه پیگیری کنند.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها