کلاهبرداری با حربه اعزام به عتبات عالیات در کیش



رییس پلیس فتا کیش گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی توانستند یک میلیارد ریال وجه کلاهبرداری شده ازیک کیشوند را که به بهانه اعزام به زیارت عتبات عالیات از وی اخذ شده بود را برگردانند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سرهنگ محمدرضا رضایی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه های اظهار کرد: در پی شکایت یکی از ساکنان جزیره کیش مبنی بر کلاهبرداری فردی از او به بهانه اعزام به عتبات عالیات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار پس از برقراری تماس از طریق واتس اپ و استفاده از لوگوی صدا و سیما به عنوان پروفایل، با دادن وعده واهی سفر به عتبات عالیات با چرب زبانی به فرد مذکور اعلام داشته شماره همراه شما به دلیل خوش حسابی برنده مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده است.

سرهنگ رضایی اضافه کرد: متهم با شگرد دریافت کدهای فعالسازی همراه بانک از شاکی، اقدام به نصب همراه بانک کرده و مبالغ مذکور را در چندین حساب جابه جا که میزان قابل توجهی از وجه برداشت شده با اقدامات کارشناسان پلیس فتا به حساب شاکی عودت و پرونده در حال رسیدگی قضایی است.

رییس پلیس فتا کیش با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی اطلاعات کارت های بانکی و یا سامانه های اینترنت بانک و موبایل را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید، توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا به شماره تلفن های ۰۷۶۲۱۸۳۶۶۷۵ و ۰۷۶۲۱۸۳۶۶۷۴ گزارش کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها