مالباختگان با عکس‌های دروغین وکیل قلابی، ماشین خریدند

هزینه برای هیچ



 وکیل  قلابی  که  در فضای مجازی  با فریب خریداران  خودرو در کشور دست به کلاه‌برداری میلیاردی می زد توسط کاراگاهان پلیس فتا هرمزگان دستگیر شد. این مرد 40 ساله  سابقه‌دار و تحت تعقیب، هفته گذشته در مخفیگاهش دریکی از استانهای همجوار شناسایی و به دام قانون افتاد. وی حدود 4 سال گذشته خریداران خودرو را در فضای مجازی شناسایی  و با چرب‌زبانی و ترفندهای خاصی، اعتماد آن‌ها را جلب می‌کرد. وی مدت زیادی نیز با گذاشتن عکس های مختلف  در سایت دیوار با وعده فروش خودرو در جنوب کشور اقدام به  کلاه‌برداری می‌کرد. این فرد سودجو با معرفی خود به‌عنوان کارمند دولت و وکيل دادگستری به ملاقات حضوری سوژه‌های موردنظر در استان‌های مختلف می‌رفت  و با نشان دادن چند عکس خودروهای خارجی و ایرانی  متعلق به خود با نرخ‌های نازل و زیر قیمت بازار، قولنامه‌ای تنظیم و خودروهای که وجود خارجی را نداشتند به آن‌ها می‌فروخت.  این حقه‌باز با جلب رضايت خریداران ،وجه را کامل دريافت می‌کرد و به بهانه اینکه خودرو هم‌اینک در استان نیست ، تحویل آن را به چند روز بعد موکول می‌کرد اما دیگر جوابگو قربانیان نبود. تا اینکه هفته گذشته وی  با شکایت یکی از هرمزگانی‌ها  دستگیر شد. این خریدار فریب نیرنگ  این مرد جوان را خورده و بیش از100 میلیون تومان را ازدست‌داده بود. تاکنون  65 نفر مالباخته  از دست این کلاه‌بردار  شکایت کردند.

 

تغییر ماهيت کلاه‌برداری سنتي به اينترنتی 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در خصوص جزییات این خبر گفت: مدتی قبل  در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه باهدف خرید خودرو در سایت دیوار از وی یک میلیارد و430میلیون ریال کلاه‌برداری شده است، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.سرگرد احسان بهمنی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیان پرونده در سایت دیوار، آگهی فروش خودرو را مشاهده و فرد آگهی‌دهنده خود را مالک و به‌عنوان وکيل دادگستري معرفي و پس از جلب اعتماد با دریافت بیعانه پاسخگوی تماس مالباختگان نبود.وی بابیان اینکه  کاراگاهان فتا با استعلامات به‌عمل‌آمده و اقدامات فني صورت پذيرفته به  فردي سابقه‌دار و تحت تعقيب پليس آگاهي رسیدند اظهار داشت: با بررسي سوابق متهم مشخص شد وی  با  پوشش فروش خودرو و معرفي خود به‌عنوان کارمند ارگان‌های دولتي و وکيل دادگستري از حدود 4سال پيش  در سایت دیوارمشغول به کلاهبرداری است.  
 
 عملیات دستگیری فرد متواری 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه موضوع به‌صورت ويژه با دستور پلیس قرار گرفت  گفت:مأموران پس از اقدامات پلیسی از محل‌های اختفاي متهم، دریافتند وی بعد از چندين فقره کلاه‌برداری در شهر بندرعباس به استان همجوار متواري است.سرگرد بهمنی افزود: طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی، متهم را در مخفیگاهش به همراه حجم انبوهي از قولنامه‌های خودرو دستگیر شد.
 
خرید سکه و طلا با پول خریداران خودرو
این مقام انتظامی استان تصریح کرد:  متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر به کلاه‌برداری‌ از 65 نفر از شهروندان با شیوه‌های مختلف اعتراف کرد.سرگرد بهمنی  یادآور شد که متهم اعتراف کرد از حدود سه سال پيش با شگرد فروش خودرو در سايت ديوار اقدام به کلاه‌برداری می‌کرده و با ملاقات حضوري با شکات و معرفي خود به‌عنوان کارمند دولت و وکيل دادگستري با جلب رضايت آن‌ها وجه را کامل دريافت و بعد از خريد سکه و طلا و خارج کردن کامل پول بلافاصله تلفن همراه خود را خاموش می‌کرده است. 
 
 هشدار 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به شهروندان هشدار داد: در فضای مجازی به هر شخصی اعتماد نکنند و برای خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر و مجاز اقدام به خرید کنند.فرمانده انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌باشد.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها