عراق در آستانه افتتاح دومین گذرگاه مرزی خود با عربستان



رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق گفت افتتاح گذرگاه مرزی جمیمه با عربستان در انتظار موافقت مقامات این کشور است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از میدل ایست نیوز، «عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق امروز یکشنبه گفت افتتاح گذرگاه مرزی «جمیمه» با عربستان در انتظار موافقت طرف سعودی است.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: شورای سازمان گذرگاه های مرزی با افتتاح گذرگاه جمیمه با عربستان در استان المثنی به مرکزیت شهر السماوه موافقت کرده است. الوائلی هدف از افتتاح این گذرگاه جدید را ارتقای سطح اقتصادی اهالی استان، بکارگیری نیروی کار عراقی و افزایش سطح مبادله تجاری بین دو کشور اعلام کرد.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق گفت این سازمان برای افتتاح دومین گذرگاه مرزی عراق با عربستان منتظر موافقت طرف سعودی است و این مساله از طریق مجاری دیپلماتیک به آنها اطلاع داده شده است. وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد که فرودگاه بین المللی بغداد و فرودگاه بین المللی نجف اشرف شاهد استقبال گسترده مسافران قرار گرفته اما شمار مسافران به دلیل انتشار ویروس کرونا کمتر از پیش از شیوع کرونا بوده است.

گفتنی است عراق و عربستان سال گذشته گذرگاه مرزی «عرعر» و «جدیدة» را افتتاح کردند.

گذرگاه مرزی جمیمه دارای عناصر استراتژیک از جمله امنیت و وجود پروژه‌های سرمایه گذاری در دو طرف راه علاوه بر توپوگرافی زمین مسطح دارای سرمایه گذاری آسان است و راه را برای حجاج بیت الله الحرام به مسافت تقریبا 400 کیلومتر کوتاه می کند و این امر موجب بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها