در دو ماه اخیر؛

۱۱ زمین لرزه بالای چهار ریشتر در هرمزگان به ثبت رسیده‌است



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه این استان از جمله مناطق پرخطر از نظر رخداد طبیعی زمین لرزه است، گفت: در دو ماه اخیر ۱۱ زمین لرزه بالای چهار ریشتر در این منطقه ثبت شده است.

به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در حاشیه برگزاری مانور آموزشی و تمرینی مدیریت بحران با رویکرد زلزله در شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ، گفت: غالب گسل‌های زلزله خیز در محدوده هرمزگان از نوع فشاری بوده و این توانایی را دارند که زمین لرزه‌های بزرگ و ویرانگری به وجود آورند. وی ادامه داد: با توجه زلزله خیز بودن هرمزگان و قرار گرفتن روی پهنه گسلی به ویژه در مناطق میناب، انگهران، سیاهو، فاریاب ، فین و شمیل مستحکم سازی ساختمان‌ها و رعایت مباحث ایمنی ساخت و ساز در استان بسیار مورد تاکید است.

حسن زاده بیان داشت: حوادث و بلاهای طبیعی بخش جدایی ناپذیر از زندگی بشر است و تنها با مدیریت بحران و پیش بینی برای شرایط پرخطر می توان در جهت کاهش مخاطرات این گونه بلایا گام برداشت. وی ادامه داد: معمولا پس از وقوع زلزله، دسترسی مردم به نیازهای حیاتی آب و برق با مشکل مواجه می شود که در این شرایط  ، تنها در صورت هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و امدادی می توان با سرعت مطلوب به شرایط عادی بازگشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد: دستگاهای امدادی ، عملیاتی  و خدمات رسان باید قبل از وقوع بحران برنامه ریزی های لازم جهت مواجه با  شرایط بحرانی و عبور از آن را داشته باشند. وی با اشاره به شعار امسال روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی (پنجم دیماه) افزود: شعار امسال ، همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی ملی و محلی با مردم برای کاهش ریسک بلایا است که این نشان دهنده اهمیت و لزوم همکاری و هماهنگی بین بخشی و  مردم در این مسیر می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها