حمایت عراق از تلاش عربستان برای میزبانی نمایشگاه اکسپو 2030



وزرای امور خارجه عراق و عربستان ضمن بررسی تحولات منطقه، حمایت عراق از تلاش عربستان برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو 2030 را بررسی کردند.

   

میدل ایست نیوز: وزرای امور خارجه عراق و عربستان ضمن بررسی تحولات منطقه، حمایت عراق از تلاش عربستان برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو 2030 را بررسی کردند.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، با دریافت تماس تلفنی از جانب همتای عربستانی خود «فیصل بن فرحان» همکاری‌ها و هماهنگی ها در عرصه‌های گوناگون برای تحقق اهداف مشترک و منافع ملت‌های دو کشور و افزایش تلاش‌ها برای ایجاد چشم‌اندازهای تازه در همکاری‌های دوجانبه را بررسی کرد.

در این تماس تلفنی همچنین تحولات منطقه و رویارویی با چالش‌های گوناگون در منطقه و پیشبرد راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای افزایش امنیت و ثبات منطقه بررسی شد.

وزیر خارجه عربستان همچنین خواستار حمایت عراق از تلاش‌های عربستان برای برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو 2030 در عربستان سعودی شد.

وزیر امور خارجه عراق نیز بر حمایت کامل کشورش از میزبانی عربستان از این نمایشگاه و بر اطمینان به توانایی عربستان در برگزاری نمایشگاهی تاریخی با بیشترین خلاقیت ممکن و ارائه تجربه‌ای بی سابقه در این باره تأکید کرد.

پیش از این عربستان رسما خواستار میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو 2030 شده بود. این نمایشگاه در نسخه 2020 خود در دبی در حال اجراست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها