باکو زندانیان ایرانی را آزاد می‌کند



سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تعدادی از زندانیان ایرانی که در زندان های جمهوری آذربایجان دوران محکومیت خود را سپری می کنند، در چند روز آینده به ایران منتقل می شوند.

به گزارش صبح ساحل، «سید عباس موسوی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه اعلام کرد که تعدادی از زندانیان ایرانی که در زندان های جمهوری آذربایجان دوران محکومیت خود را سپری می کنند، در چند روز آینده به ایران منتقل می شوند.

موسوی افزود : بدنبال سفر پربار دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان و نیز پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان، تعداد ۲۱ زندانی ایرانی در روزهای آینده به میهن انتقال خواهند یافت تا بقیه دوران محکومیت خود را در ایران سپری کنند.

سفیر کشورمان  افزود: ۳ تن از این زندانیان از بانوان هستند که با انتقال آنان دیگر هیچ بانوی ایرانی در زندان های جمهوری آذربایجان نخواهیم داشت و امیدوارم این روند ادامه یابد و بانوی دیگری به جمع زندانیان هموطن اضافه نشود.

امیر عبداللهیان هفته گذشته سفری به باکو مرکز جمهوری آذربایجان داشت که طی آن با مقام های این کشور از جمله الهام علی اف رئیس جمهوری و جیحون بایراموف همتای خود دیدار کرد.

وی در پایان سفر به باکو گفت که "ما نقشه راه مشخص برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان داریم."

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها