نماینده ولی فقیه هرمزگان:

سوءمدیریت‌ها در سه ساله گذشته، عامل رتبه اول کشوری فقر/ رتبه سوم بیکاری برای این استان شرم آور است



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: این استان از لحاظ بیکاری در رتبه سوم کشور ایستاده و این آمار بالای بیکاری با توجه وجود ظرفیت‌ها و صنایع بزرگ در غرب بندرعباس بسیار شرم آور است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده »، نماینده ولی فقیه در هرمزگان عصر چهارشنبه در دیدار با مسوولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گفت: این یعنی هرمزگان از شهرها و استان‌های دیگر که هیچ منابع خاصی نداشته و صنعتی هم نیستند نیز پایین‌تر است. وی ادامه داد: همچنین هرمزگان طبق آمار مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۷ رتبه سوم فقر در کشور را داشت که متاسفانه به دلیل سوءمدیریت‌های انجام شده در سه ساله گذشته به رتبه اول کشور در فقر رسیده است.

عبادی‌زاده اضافه کرد: جای سوال دارد که چطور ممکن است این حجم از محرومیت و فقر در این استان اقتصادی وجود داشته باشد، وقتی آمار کمیته امداد امام خمینی (ره) را بررسی کردیم دیدیم رتبه فقر در هرمزگان بالا بوده و جایگاه خوبی در این حوزه نداریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی و تجاری و صنعتی این استان موجب شده که‌ با پدیده‌ای به نام فقر وارداتی روبه‌رو باشیم به طوری که افراد بسیار کم بضاعت به امید گذران زندگی و ایجاد کسب و کار از منطقه جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان به هرمزگان مهاجرت می‌کنند.

به گفته عبادی‌زاده، ستاد اجرایی منطقه کوهشاه احمدی را در جهت محرومیت‌زدایی منطقه‌ای را که به عنوان هدف خود در هرمزگان انتخاب کرده که این منطقه بشاگرد فراموش شده است. وی ادامه داد: محرومیت شهرستان بشاگرد در کشور شناسانده شده بوده و به این واسطه انجمن‌های مردمی، گروه‌های جهادی و مسوولان به کمک آن می‌آیند هر چند بشاگرد همچنان نیاز به توجه و مساعدت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: انتظار می‌رود مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به شهرستان‌ها بیشتر رسیدگی کند زیرا بندرعباس نسبت به سایر شهرستان‌های این استان از شرایط بهتری برخوردار است، البته بحث حاشیه‌نشینی در شهر بندرعباس به نقطه قرمز رسیده که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها