آشنایی با اپلیکیشن هشدار قبل از زلزله


نویسنده: ایمان دستغیب

این بزرگترین زمین لرزه از زمان عرضه shakealert است. گاردین گزارش‌داد که این اپلیکیشن قبل از زلزله 6.2 ریشتری که شمال غرب کالیفرنیا را لرزاند، نیم میلیون تلفن را به صدا در‌آورد. بزرگترین زمین‌لرزه از زمانی که سیستم شیک‌آلرت در سراسر ایالت معرفی‌شد. شیک‌آلرت اطلاعات را از شبکه حسگر سازمان زمین‌شناسی ایالت متحده می‌گیرد. اگر داده‌های حسگر ها نشان بدهند که لرزش شدیدی در یک منطقه وجود خواهد‌داشت، افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند از طریق برنامه myshakeهشدار دریافت می‌کنند. هشدار‌ها همچنین از طریق مشارکت بین usgs، گوگل و دفتر خدمات اضطراری کالیفرنیا به کاربران اندریود ارسال می‌شود. سیستم‌های هشدار اولیه زلزله، زلزله را پیش‌بینی نمی‌کنند، در عوض آن‌ها حرکت زمین را به محض شروع زمین لرزه تشخیص می‌دهند و به سرعت هشدار می‌دهند که یک لرزش در راه است و به مردم ثانیه‌های حیاتی برای آماده شدن هدیه می‌دهد.
کف اقیانوس در نزدیکی مونتری کالیفرنیا گسل گسیخته (سان گرگوریو) اولین موج خود را به بیرون میفرستد. این موج pسری و معمولا غیر مضر توسط حسگر‌هایی شناسایی میشود که توسط usgs مدیریت می‌شود. امواج sکندتر و مضر‌تر در مرحله بعدی قرار دارد، این داده‌ها بلافاصله به سازمان زمین‌شناسی ایالات منتقل می‌شود که در ‌آن مکان و اندازه زمین لرزه مشخص می‌شود.
سرور ابری early warning labs هشدار های فردی را برای همه کاربران با زمان شخصی‌سازی شده برای لرزش و شدت محاسبه می‌کند. همه گوشی‌های هوشمند، دارای شتاب‌سنج های کوچکی هستند که میتوانند سیگنال‌هایی را که نشان‌دهنده احتمال وقوع زلزله هستند را حس‌کنند. اگر تلفن چیزی را تشخیص‌دهد که فکر می‌کند ممکن است زلزله باشد، سیگنالی را همراه یک مکان درشت از محل وقوع لرزش به سرور تشخیص زلزله ما ارسال‌می‌کند. سپس سرور اطلاعات بسیاری از تلفن‌هارا با‌هم ترکیب می‌کند تا بفهمد که آیا زلزله‌ای در‌حال وقوع است یا خیر و سریعا یعنی دقیقا سرعت نور، هشدار به تمام تلفن‌ها ارسال‌می‌شود.
منابع :  Caltech مقاله شرکت گوگل و مقاله یکی از اعضای هیئت علمی 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها