آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

مدیریت و اقتصاد کشور نیازمند جراحی بزرگ/ تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان



عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: از رئیس جمهور استدعا دارم حال که در ابتدای راه هستیم، هوشمندانه، اندیشمندانه و جسورانه مدیریت و اقتصاد کشور را جراحی کنید، چرا که زمان به سرعت می گذرد و سالهای خدمت به پایان می رسد و لکن نتیجه این سیاست های تکراری به جا خواهد ماند و مردم باز مأیوس و بی اعتماد تر از گذشته خواهند بود.
به گزارش صبح ساحل، به نقل از خانه ملت، «منصور آرامی»، عضو کمیسیون عمران مجلس  در نشست علنی امروز ( یکشنبه 12 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: رئیس جمهور و وزرا متاسفانه در 43 سال اخیر در کنار تصمیمات صحیح و قابل تقدیر دولت ها تصمیمات غلط و اشتباه فراوانی به ویژه در حوزه مدیریت اجرایی و اقتصاد داشته ایم که حاصل آن ناکارآمدی دولت ها بوده و برای مردم به هیچ وجه قابل دفاع نیست. عدم انضباط و شفاف سازی مالی و بودجه ریزی، عدم اصلاح نظام بانکی، عدم اصلاح نظام مالیاتی، بی توجهی به اصلاح ساختاری و مبارزه سیستمی با فساد اداری،عدم تعیین تکلیف درآمد و هزینه شرکت های دولتی، بی توجهی به تخریب محیط زیست، عدم اطمینان بخشی به سرمایه گذاری خارجی، بی توجهی به نقش بهره وری در اقتصادی، کم توجهی به اقتصاد غیر نفتی، عدم تصمیم قاطع در موضوع چابک سازی و کاستن از هزینه جاری دولت، عدم اصلاح صندوق های بازنشستگی، بی توجهی به مطالعات آمایشی، بی توجهی به ابر پروژه های عمرانی و بی توجهی به عدالت محوری در حوزه نیروی انسانی.

این نماینده مجلس تاکید کرد: یقینا نمی شود یک دولت را متولی این نابسامانی‌ها دانست، بلکه این لیست 14 گانه به همراه 10 ها عنوان دیگر ناشی از چندین سیاست غلط مدیریتی است که حاصل رفتارهای سیاسی، عدم ریسک پذیری مدیریتی، بی توجهی به تصمیمات مهم کلیدی، دخالت قوا در یکدیگر، عدم پاسخگویی و گفتگوی شفاف با مردم، کم توجهی به آرمان های امام و انقلاب، بی توجهی به نخبگان و اندیشمندان  و عدم توجه به شایسته سالاری است. لذا از جنابعالی استدعا دارم حال که در ابتدای راه هستیم، هوشمندانه، اندیشمندانه و جسورانه مدیریت اقتصاد کشور را جراحی کنید، چرا که زمان به سرعت می گذرد و سالهای خدمت به پایان می رسد و لکن نتیجه این سیاست های تکراری به جا خواهد ماند و مردم باز مأیوس و بی اعتماد تر از گذشته خواهند بود.

آرامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه اش اظهار داشت: اولا از رئیس جمهور که موضوع انتزاع بخشی از هرمزگان را از دستور کار خارج کردند تقدیر و تشکر می کنم و به وزیر کشور متذکر می شوم با مدیران ملی و منطقه ای که غیر مسئولانه بر طبل تفرقه افکنی می کوبند و همواره موجب دل مشغولی مردم خون گرم هرمزگان می شوند برخورد قاطع صورت گیرد.

وی مطرح کرد: وزیر کشور؛ طرح این بحث ها چیزی جز بی اعتمادی، دلسردی و گسستگی اجتماعی حاصل دیگری نخواهد داشت، بارها گفته ایم توسعه جنوب کشور جز با رشد و توسعه استان های ساحلی امکان پذیر نیست لذا از اقدامات غیر منطقی پیشگیری کنید.

این نماینده مجلس گفت: جناب رئیسی می دانید هرمزگان همه ساله حدود 50 تا 100درصد مازاد درآمد مالیاتی دارند لکن مردم این خطه از کشور همچنان با آمار بسیار بالای بیکاری، فقر و کمبود امکانات آموزشی و درمانی رو به رو هستند. مردم هرمزگان از کمبود تجهیزات پزشکی، نیروی متخصص درمانی و تخت بیمارستانی در رنج هستند، همین چند روز اخیر شاهد مرگ مادر باردار در مرکز استان بوده ایم، دستگاه تشخیصی ام آر آی کافی نیز در مرکز استان وجود ندارد، مردم برای درمان مجبورند به استان های دیگر سفر کنند و پروژه های بیمارستانی نیز همچنان منتظر تزریق اعتبار است. مشکلات پرستاران و کادر درمان استان در کنار سختی آنها نیز بماند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: هرمزگان از جمله استان هایی است که عدالت در حوزه نیروی انسانی را به خود ندیده است جوانان هرمزگان همواره از ما و شما این مطالبه را دارند که آیا طی این سال ها اگر هیچ نیروی متخصص، مدیر و متعهد هرمزگانی برای تصدی وزرات، معاون وزیر، رئیس سازمان و مشابه این ها تربیت نشده است حتما حاکمیت  مقصر است اگر پرورش یافته و استفاده نشده حتما دولت ها بی تقصیر نیستند.

وی بیان کرد: آقای رئیسی مردم هرمزگان به  شما رآی بالاتر از میانگین کشوری داده اند با بی توجهی در این حوزه مواجه هستند سازمان های مهمی چون مناطق آزاد، بنادر و دریانوردی، شیلات، نفت و گاز که وجودشان عمدتا به هرمزگان وابسته است حتی هرمزگانی ها را غریبه فرض می کنند و همواره در تهران و حتی استان شاهد مدیریت اتوبوسی غیر نیروهای ماندگار هستیم. این موضوع را مورد توجه قرار دهید تا بیش از این باعث یأس و نا امیدی مردم هرمزگان نشود.

این نماینده مجلس گفت: ریشه بسیاری از مشکلات استان مسئله آموزش، شامل کمبود کلاس درس، کمبود امکانات سرمایشی و گرمایشی، کلاس های فرسوده و تخریبی، کیفیت آموزش، کمبود  امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی است لذا با توجه به سود بالای صنایع غرب استان و همچنین مازاد درآمد مالیاتی ضرورت دارد برای حل موضوع کیفیت و کمیت نظام آموزشی در استان تدبیر ویژه ای اندیشیده شود.

آرامی همچنین بیان کرد: هرمزگان استانی با ظرفیت فوق العاده در دریا است با توجه به بیکاری بالا نشان می دهد صنایع دریایی، شیلاتی، گردشگری دریایی، شیرین سازی آب دریا، کشاورزی مبتنی بر آب شور، بنادر، ترانزیت و 10 ها صنعت دیگر مرتبط با دریا به بوته فراموشی سپرده شده است، ضرورت دارد وزارتخانه های مرتبط با حوزه دریا با هماهنگی استانداری و دانشگاه های استان دبیرخانه اقتصاد دریا محور را در استان راه اندازی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان اظهار داشت: ضمن تشکر از ریاست بنیاد مسکن و استاندار، در خواست دارم  نسبت به تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده سرعت عمل بیشتری به خرج دهند زیرا مردم ساکنین این مناطق با توجه به فرارسیدن فصل  سرما و بارندگی حدود دو ماه است به سختی در چادر زندگی می کنند و سکوت آنها از نجابت شان است، کمبود آب شرب روستای جزیره قشم، مشکل خط موبایل، مشکل راه های روستایی، مشکل خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز از مسائل دیگر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها