جوابیه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره به گل نشستن یک فروند بارج در ساحل بندرعباس



معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند بارج بدلیل عدم مهار مطلوب، شرایط نامساعد جوی و افزایش سرعت لحظه ای باد، شب گذشته از یدکش اصلی جدا و در ساحل پشت شهر بندرعباس به گل نشست.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل مکی زاده»، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره به گل نشستن یک فروند بارج در ساحل بندرعباس مجاورت پارک کپشکن، گفت: به رغم هشدارهای هواشناسی و اعلام وضعیت بحرانی شب گذشته یک فروند شناور بارج موسوم به نصر ۸۳۲ بدلیل عدم مهار مطلوب از یدکش اصلی (یدک کش کمال ۲۲) در ساعت ۰۱:۳۰  جدا و درساحل بندر عباس به گل نشست .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ماهیت شناورهای بارج بگونه ای است که ویژه حمل بار بوده و فاقد خدمه است، افزود: کلیه خدمه در شناور یدکش اصلی مستقر و بحمدالله این اتفاق هیچ گونه تلفات جرهی و جانی در پی نداشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با مالک شناور مقرر گردید با مساعد شدن شرایط جوی و در مد کامل؛ نسبت به جابجایی و انتقال این شناور به دریا اقدامات لازم صورت پذیرد و کلیه فرایند بازگردانی با نظارت مستقیم این داره کل و رعایت دقیق الزامات ایمنی انجام شود .

شایان ذکر است؛ شناور بارج به شناوری اطلاق می شود که فاقد موتور پیشران بوده و از طریق یک فروند یدک کش بارهای فله را در مسیر های کوتاه جابجا می کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها