خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی بارندگی به شبکه فاضلاب بندرعباس



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: براساس برآورد اولیه بارندگی و سیلاب به بخش فاضلاب شهر بندرعباس ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، امین قصمی عصر سه‌شنبه در بازدید از شبکه و تاسیسات فاضلاب شهر بندرعباس افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته بیش از ۱۳۹ میلیارد ریال خسارت به شبکه و تاسیسات فاضلاب غرب بندرعباس و ۱۶۱ میلیارد ریال به بخش فاضلاب شرق بندرعباس و تاسیسات پمپاژ آسیب وارد شد.
وی بیان داشت: با ورد حجم زیادی از سیلاب ناشی از بارندگی اخیر به شبکه فاضلاب شهر بندرعباس، تاسیسات این بخش دچار آسیب شد که بیشترین خسارت های وارد شده مربوط به تاسیسات فاضلاب در منطقه یک بندرعباس است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین وضعیت آبرسانی روستاهای تحت پوشش منطقه سه بندرعباس را پس از سیلاب روزهای گذشته تشریح کرد و گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی مناطق روستایی شرق بندرعباس وارد شده که بیشترین این خسارت ها در بخش شبکه توزیع، خطوط انتقال و تاسیسات برق رخ داده است.
 قصمی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران و حوادث و اتفاقات آبفای هرمزگان با پیش بینی سیلاب در مناطق مختلف هرمزگان تمهیدات لازم را اندیشیده که با توجه به گستردگی خسارت ها، عملیات رفع اتفاقات را در دستور کار خود قرار داد که به دلیل سیلابی شدن مسیرهای روستایی بویژه در حوزه منطقه سه بندرعباس، زیر ساخت های تامین، انتقال و توزیع آب این شهرستان دچار آسیب شد.
وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد خسارت های ناشی از سیلاب این مناطق رفع شده و ۱۰ درصد باقی مانده نیز در حال انجام است که با تلاش اکیپ رفع اتفاقات، آب تمامی روستاهای منطقه سه آب و فاضلاب (شرق بندرعباس) در سریع ترین وقت به پایداری لازم خواهد رسید.
به گفته قصمی، با توجه به تمهیدات صورت گرفته از جمله خارج کردن پمپ ها از مدار تولید، ایجاد خسارت در این بخش کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به سایر بخش ها داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها