طوفان و سیل 348 میلیارد ریال به شبکه توزیع برق هرمزگان خسارت زد



معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از خسارت 348 میلیارد ریالی طوفان و سیل به شبکه و تاسیسات توزیع برق خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «مصطفی طبیبی»، معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: سامانه بارشی که از 8 تا 13 دی ماه در استان فعال بود باعث شد 43 کیلومتر شبکه توزیع برق، 808 پایه و 147 دستگاه ترانسفورماتور آسیب بیند. به گفته وی، شهرستانهای میناب و جزیره قشم بخاطر حجم زیاد بارش و طوفان بیشترین خسارت را داشتند. طبیبی اضافه کرد: خوشبختانه با پیش بینی سیل و آمادگی نیروهای عملیاتی بلافاصله پس از بارندگی، نیروها وارد عمل شده و شبکه های آسیب دیده را اصلاح کردند. اگرچه بسیاری از نقاط آسیب دیده در روزهای نخست اصلاح شد اما حجم خسارت ها و شدت بارش ها به گونه ای بود که عملیات بازسازی تاسیسات آسیب دیده را در برخی نقاط با تاخیر مواجه می کرد. 

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: نخستین اقدام ما رفع خاموشی ها و اصلاح نقاط حاثه خیز بود زیرا به علت تداوم بارشها و جاری شدن سیل اصلاح اساسی شبکه در شرایط بارندگی میسر نبود. وی با اشاره به گستردگی و شدت طوفان اظهار داشت: حجم بارش ها و طوفان در نوع خود طی سالهای اخیر کم سابقه بوده و دلیل اصلی تاخیر در برق رسانی به برخی نقاط ،عدم وجود راه دسترسی و آب گرفتگی مسیرها بوده است.
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به استان و آغاز بارشها، تعداد 210 اکیپ عملیاتی و 50 اکیپ از پیمانکاران با 196 خودرو سبک و سنگین وارد عمل شده و تاسیسات آسیب دیده را اصلاح کردند. با خروج سامانه بارشی از استان عملیات بازسازی شبکه آغاز شده و تمام شبکه ها و تاسیسات آسیب دیده بزودی اصلاح می شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها