هشدار سطح زرد هواشناسی هرمزگان:

احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها در پی ورود سامانه جوی به استان



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده (۱۶ لغایت ۱۹ دیماه ) بیانگر ناپایداری وضعیت جوی است که موجب کاهش دما بین (۲ تا ۵ درجه سلسیوس)  در سطح استان و وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی (تا ۳۶ کیلومتر در ساعت )  در مناطق شرقی و شمالی و همچنین بارش پراکنده باران در برخی از مناطق شرقی و شمالی استان خواهد شد.

  
مهرداد حسن زاده گفت: احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی ، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها از جمله پیش بینی های هواشناسی استان در پی ورود این سامانه جوی است .


وی به منطقه های تحت تاثیر این سامانه جوی اشاره کرد و گفت: این سامانه از پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ تا یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ باعث کاهش دما بویژه در مناطق حاجی آباد، میناب ،رودان،بشاگرد،بستک و از پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ تا جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ منجر به وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی در مناطق شرقی و شمالی (جاسک،میناب ،رودان،بشاگرد،حاجی آباد) و همچنین از پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ نیز باعث بارش پراکنده در برخی مناطق شرقی و شمالی استان (حاجی آباد،میناب،رودان ،بشاگرد،جاسک) خواهد شد .

 
حسن زاده با اعلام وضعیت هشدار از کشاورزان عزیز استان خواست که با توجه به کاهش دما تمهیدات لازم در خصوص محافظت از محصولات کشاورزی با توجه به خطر سرمازدگی صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به بارش روزهای گذشته، هم استانی های عزیز لزوم احتیاط در مناطق شرقی استان داشته باشند .

منتشر شده: 1
جواد
۲۱ دی ۱۴۰۰
امیدوارم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها