رییس کل دادگستری در دیدار با مدیر کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان مطرح کرد؛

صنایع در هرمزگان ملزم به ایجاد ۲۵ درصد فضای سبز شدند



مدیر کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با رییس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد. رییس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار گفت: ایجاد ۲۵ درصد فضای سبز و درختکاری توسط صنایع، تکلیفی قانونی و از مصادیق حقوق عامه است.

به گزارش صبح ساحل،‌‌ «مجتبی قهرمانی»،‌ رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این دیدار با بیان اینکه عرصه‌های طبیعی متعلق به عموم مردم است، گفت: همه ما نسبت به حفظ و نگهداری این موهبت الهی به عنوان امانتی برای نسل‌های آینده وظیفه داریم تلاشی مضاعف داشته باشیم و در حدود وظایف قانونی اجازه ندهیم انفال و ثروت‌های عمومی توسط سودجویان به تاراج بروند. وی ادامه داد: ایجاد ۲۵ درصد فضای سبز و درختکاری توسط صنایع، تکلیفی قانونی و از مصادیق حقوق عامه است و بر این اساس، ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست به همراه دادستانی موظف به نظارت هستند تا صنایع و شرکت‌های فعال در استان به این تکلیف قانونی خود به صورت کامل عمل کنند.

قهرمانی همچنین با اشاره به لزوم حفاظت از جنگل دست کاشت واقع در شمال پالایشگاه بندرعباس، تصریح کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف است ظرف یک هفته ضمن پیگیری از طریق دستگاه‌های متولی برای آبیاری درختان موجود در این منطقه اقدام کند. رییس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در مقابله با متخلفان هیچ مماشاتی نداریم، گفت: دست درازی به بیت المال و حقوق مردم به هیچ عنوان قابل گذشت نیست و دادگستری هرمزگان در راستای عمل به تکالیف قانونی، به صورت قاطع با هرگونه تعدی به منابع طبیعی برخورد خواهد کرد و پرونده‌های ارجاع شده در این خصوص به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

«سید محمدنور موسوی»،‌ مدیر کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، از اقدامات اثربخش و مواضع قاطع رییس کل دادگستری استان هرمزگان در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی قدردانی کرد. وی در ادامه افزود: خوشبختانه با نگاه ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان، روند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه به صورت قابل توجهی تسریع شده است.

منبع: میزان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها