افزایش ابتلا به امیکرون در هرمزگان/ ضرورت مراجعه مردم برای دریافت دوز سوم واکسن



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: طبق اعلام پزشکان در مبتلایان به سویه اومیکرون که دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، شدت علائم بیماری بسیار پایین بوده است و بدون بستری در بیمارستان و به صورت سرپایی مداوا شده اند.

 

به گزارش صبح ساحل، علی رئوفی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، با اشاره به شناسایی مبتلایان جدید به سویه اومیکرون کرونا در استان افزود: با توجه به افزایش جزئی آمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در هرمزگان، مردم از تزریق واکسن به ویژه دز سوم، بیش از پیش استقبال کنند.
وی بیان داشت: یکی از دلایل اصلی کاهش بستری های مبتلایان به سویه اومیکرون تزریق واکسن کرونا است که سبب شده به صورت خفیف علائم این بیماری در افراد بروز کند.

 


تمامی شهرستان های هرمزگان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان،  تصریح کرد: در حال حاضر تمامی شهرستان های استان  در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.
رئوفی گفت: هرمزگان در ۲ هفته اخیر، تنها یک مورد فوت به دلیل بیماری کرونا داشته است و امیدواریم با افزایش پوشش تزریق واکسن در جامعه هدف و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، آمار فوت بر اثر این بیماری، به صفر برسد.


وی بیان داشت: با توجه به خطر گسترش سویه های جدید کرونا، استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و برگزار نکردن تجمع ها بسیار ضروری است و در شرایط فعلی میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید افزایش پیدا کند.

 

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تا کنون ۱۲۲ نفر مبتلا به سویه امیکرون در هرمزگان شناسایی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها