نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ردپای فساد در انتقال نیروگاه ایسین



نیروگاه برق حرارتی ایسین در٢٥ کیلومتری شمال بندرعباس در چهار واحدگازی با ظرفیت ٦٤٨مگاوات در حال فعالیت است. ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰، «حجت الاسلام والمسملین محمد عبادی زاده» نماینده ولی فقیه در هرمزگان از یک سری اقدامات پنهانی برای انتقال نیروگاه ایسین به تهران خبرداد و گفت:«عده‌ای با نامه نگاری و استدلال‌های واهی بدنبال انتقال نیروگاه بندرعباس به تهران هستند.
این اقدامات از دولت قبل شروع شده است. فرصت طلبان از وقفه‌ی بین پایان کار دولت دوازدهم و آغاز کار دولت سیزدهم استفاده و بی سر و صدا این موضوع را دنبال کردند. وزیر نیرو باید به این موضوع ورود کند و جلوی انتقال را بگیرد». امام جمعه بندرعباس همچنین از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواسته بود نسبت به این قضیه حساس باشند. در همین راستا «احمد مرادی» نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و گو با صبح ساحل از پیگیری موضوع در مجلس شورای اسلامی خبرداد و اضافه کرد:«معمولا در هر واگذاری خارج از منطق و کارشناسی، رانت‌هایی خوابیده است، این نگرانی را به تهران منتقل کردیم و در حال پیگیری موضوع هستیم».
       
دولت مراقب این نوع فسادها باشد
مرادی با بیان اینکه نیروگاه ایسین یک نیروگاه صد درصد دولتی است، گفت: «نیروگاه برق حرارتی سیکل ترکیبی ایسین بندرعباس تجهیزات خیلی خوب و راندمان کاری بالایی دارد. این نیروگاه از نظر فنی مشکلی ندارد که دولت بخواهد آن را واگذار کند و به فروش برساند. خوشبختانه به سوددهی هم رسیده است». نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروگاه ایسین حدود 100 پرسنل بومی دارد، افزود: «تصویب چارت سازمانی نیروگاه ایسین، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت کارکنان خانواده ایثارگران این نیروگاه را در جلسات متعدد پیگیری کردیم اما متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده است». مرادی در پاسخ به اینکه شما به عنوان نائب رئیس کمیسیون انرژی و نماینده هرمزگان چه اقداماتی برای جلوگیری از انتقال نیروگاه ایسین به تهران انجام داده‌اید؟ گفت: «از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بابت مطرح کردن این موضوع از تریبون نماز جمعه تشکر می‌کنم. ما این نگرانی استان را به تهران منتقل کردیم و در حال پیگیری موضوع هستیم». او با بیان اینکه معمولا در هر واگذاری خارج از منطق و کارشناسی رانت‌هایی خوابیده است و  فسادهایی شکل گرفته شده، اضافه کرد: «زمانی که براساس تصمیم غیر کارشناسی به این موضوعات پرداخته می‌شود، به وجود فساد و رانت مشکوک می‌شویم. تاکیدم به دولت آقای رئیسی این است که مراقب این فسادها باشد. برای شرکت آلومینیوم المهدی در دوره قبل و یک سری از شرکت‌های دیگر نیز این اتفاق افتاده بود. این موضوع در سراسر کشور رخ داده و تنها مختص یک استان نیست. از دولت جدید انتظار دارم مراقبت‌های لازم را داشته باشد». نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه احتمالا سرمنشا این رانت و فساد از خارج استان است، گفت:«تا رسیدن به نتیجه در حال پیگیری موضوع هستیم».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها