وزیر بهداشت:

۹۰ درصد مردم واکسن کرونا زده‌اند



وزیر بهداشت گفت: حدود ۹۰ درصد از جمعیت هدف، یک دوز و حدود ۷۹ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

     

    

به گزارش صبح ساحل، بهرام عین اللهی، در همایش تقدیر از دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ، بحران‌های مختلفی در دنیا ایجاد شده و تاریخ پر از بحران‌هاست. تاریخ نقاط خوب و بد و تلخ و شیرین مانند جنگ های جهانی، طاعون، آبله دارد، بنابراین تاریخ برای همگان درس است و باید از آن عبرت گرفت. در تاریخ مشخص می شود که کشورها چگونه با بحران‌ها روبرو می شوند و صحنه های مختلف را به وجود می‌آورند و اقتدار هر کشوری نیز در بحرانها در تاریخ نمایان می‌شود.

 
وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه قدرت را شامل پول، امکانات و تجهیزات نمی‌دانند، بلکه مهمترین عنصر قدرت هر کشوری، مردم هستند. یک کشور را باید با مردم آن و نه فقط با امکانات و منابع بسنجیم. در این برهه از تاریخ با بیماری کرونا روبرو شدیم که یک حادثه جهانی بود و هیچ کشوری نتوانست از آن در امان باشد.
 
وزیر بهداشت یادآور شد: تا امروز حدود 308 میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده‌اند که در تاریخ، کم نظیر است و 5.5 میلیون نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند، آن هم در شرایطی که انسان مدعی و مغرور پیشرفت و تکنولوژی است؛ در این شرایط کشورهای مختلف فارغ از پیشرفته بودن یا نبودن، مبتلا به کرونا هستند، بیشترین گرفتاری هم در آمریکا است، درحالیکه آمریکا خودش را اَبَر قدرت می‌داند، اما بیشترین مبتلایان در آمریکا ثبت شده‌اند. در این صحنه تاریخ، خاک از روی گنج‌ها کنار می‌رود و گنج‌ها خودشان را نشان می‌دهند و قدرت واقعی مردم، نمایان می‌شود.
 
وی گفت: پس از ورود ویروس کرونا به کشور، بسیج، نیروهای نظامی و تشکل‌های مردم نهاد، خیّرین، صنوف، نهادهای انقلابی و همه به کمک آمدند. نمونه بارز و موفق حرکت مردمی در حمایت از کادر بهداشتی و درمانی هم اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بود که مردم وارد صحنه شدند. در این میان، گروه های بسیجی صحنه های زیبایی را خلق کردند.
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها