مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف:

تأکید رهبری به مسئله رشد جمعیت زنگ خطری برای مسئولین و مردم است



مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: منویات مکرر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در حوزه رشد جمعیت، زنگ خطری برای مسئولین و مردم است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده، امروز(۲۲ دی‌ماه) در حاشیه دوره آموزشی تخصصی "رشد جمعیت و فرزندآوری" در حسینیه امامزاده سید مظفر بندرعباس، اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در سخنرانی نوروزی‌شان در سال ۱۳۹۹ خطاب به ملت ایران فرمودند: "قوی شدن کشور جزو هدف‌های ما است. این هم از خطوط اصلی نسخه بعثت است؛ این هم از بعثت گرفته شده؛ این هم از قرآن گرفته شده. قرآن می‌فرماید که «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة»؛ هر چه می‌توانید قوت را زیاد کنید. حالا این قوت در وهله‌ی اول، در نگاه اول، ممکن است قوت نظامی به نظر برسد، لکن ظاهراً خیلی وسیع‌تر از دامنه قوت نظامی است".

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند: "ابعاد قوت ابعاد وسیعی است؛ ابعاد اقتصادی دارد، قوت اقتصادی، قوت علمی، قوت فرهنگی، قوت سیاسی که زمینه‌ساز قوت سیاسی، استقلال سیاسی است و قوت تبلیغی. با گذشت زمان، عرصه‌های دیگری برای تقویت کشور و ملت به وجود می‌آید. فرض کنید امروز حفظ جمعیت جوان کشور یکی از ابزارهای قوت است؛ اینکه بنده زیاد روی موالید تکیه می‌کنم، به خاطر این است. کشور ما امروز کشور جوانی است؛ اگر چنانچه موالید در این کشور به قدر لازم و به قدر کافی تولید نشوند که الآن به قدر کافی نیست، چند صباح دیگر، چند سال دیگر نسل جوان در کشور کمیاب خواهد شد. آن وقت کشوری که در آن جوان کم است، پیشرفتش هم کم است. یکی از ابزارهای قدرت حفظ اکثریت جوان در جامعه است".

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه امروز وظیفه همه ماست که ظرفیت جوان کشور را حفظ کنیم، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هر جا امام جامعه مطلبی را به صورت مکرر گوشزد می‌کنند، زنگ خطری برای مسئولین و مردم است.

شفیع‌زاده عنوان کرد: دغدغه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) افزایش جمعیت و تولید موالید است که به همت معاونت فرهنگی – اجتماعی سازمان اوقاف در سال ۱۴۰۰ ابلاغیه‌ای در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی رشد جمعیت و فرزندآوری ویژه مبلغین بقاع متبرکه استان‌ها در نظر گرفته شد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز که در استان هرمزگان هستیم در بیش از ۱۱ استان این دوره برگزار شده و تا پایان سال جاری، ۳۱ استان از ظرفیت اساتید مجرب این دوره تخصصی استفاده خواهند کرد.

یادآور می‌شود؛ دوره آموزشی "رشد جمعیت و فرزندآوری" ویژه مبلغان و طلاب مستقر در بقاع متبرکه با حضور "حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول ساکی" محقق و استاد حوزه جمعیت و دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت و "حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین ندیمی" محقق و استاد حوزه و همچنین "حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده" مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و به میزبانی اداره اوقاف شهرستان بندرعباس در حسینیه امامزاده سید مظفر برگزار شد‎.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها