منصور آرامی در جلسه شورای اداری با حضور رئیس‌جمهور:

توسعه‌یافتگی استان هرمزگان را در نیروی انسانی ببینید


نویسنده: صبح ساحل

نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با حضور رئیس‌جمهور خواستار لغو انتزاع بخش‌هایی از استان هرمزگان شدند.
 
به گزارش صبح ساحل، آشوری، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با حضور رئیس‌جمهور گفت: آنچه بیش از هرچیز دیگری مردم هرمزگان را آزار می‌دهد تبعیض است. احساس تبعیض یکی از جلوه‌هایش در استفاده از منابع انسانی است. خواهش و تمنای ما این است که از ظرفیت و توانمندی‌های نیروی انسانی استان استفاده کنید.
 
آشوری افزود: به عنوان مرزنشینان برای تقویت احساس تعلق به حاکمیت نیاز داریم زمینه مشارکت در ساختار مدیریت کشور تقویت شود.
وی گفت: نگاه مرکزگرا در این حوزه و حوزه بودجه‌بندی آزاردهنده است. در ساختار صنایع استان این تفکر هنوز تغییر نکرده است. انگار که ژن ما پست‌تر از ژن دیگران است. لطفا این مورد را در دستور کار قرار دهید.
نماینده مردم هرمزگان درمورد انتزاع بخش‌هایی از هرمزگان گفت: مردم ما در هشت سال اخیر از یک نکته آزرده خاطر هستند؛ خیلی‌ها ما را تحقیر کردند در ارتباط با بحث انتزاع روستاهای استان، خواهش ما این است که این مورد را از دستور کار خارج کنید.
 
 
توسعه‌یافتگی استان هرمزگان را در نیروی انسانی ببینید

منصور آرامی دیگر نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری گفت:۱۰ سال است موضوع انتزاع ذهن مردم استان را مشغول کرده است و وقت ما را در مجلس را هم گرفته‌ است و درخواست داریم از دستور کار خارج شود.

وی افزود: استان هرمزگان به گونه‌ای است که اگر مردم نخواهند کاری کنند یک اتفاقی بیفتد خواهد افتاد فولاد و بنادر و سایر بنگاه‌های اقتصادی را ما اگر نخواهیم هم اینجا ایجاد می‌شود اما متاسفانه در هرمزگان توسعه‌یافتگی در بخش نیروی انسانی فراموش شده است و اگر در این بخش یک کار انجام دهید یقین بدانید برای هرمزگان از صدها پالایشگاه بهتر خواهد شد و استان به توسعه یافتگی خواهد رسید.

آرامی گفت: خواهشم این است؛ توسعه یافتگی استان هرمزگان را در نیروی انسانی ببینید و کمک کنید یک جهشی در این حوزه شکل بگیرد.

 
دستور بدهید طرح توزیع بنزین با پایلوت کیش و قشم لغو شود
مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور من مطمئن هستم مردم استان شما را دوست دارند. مردم هرمزگان مهربان، پرتلاش و مقاوم هستند. بی‌عدالتی و تبعیض بیش از هرچیز مردم را آزار می دهد. 
وی افزود: در بحث به کارگیری نیروی انسانی برای من جای سوال است که باوجود اینکه ما در چند وزارت‌خانه و در سازمان بنادر جزو رتبه‌های اول هستیم؛ در موضوع شیلات هم همینطور اما چرا در این سازمان‌ها حتی یک نفر از هرمزگان نیست.
مرادی اضافه کرد: توقع مردم این است حداقل اگر وزیر نمی شویم معاون وزیر که می‌توانیم بشویم. این حقی است که من به عنوان نماینده مردم نتوانستم به آن پاسخ دهم.
نماینده مردم هرمزگان افزود: نگاه ما به کشور نگاه ملی است. نگاه کشور به ما استانی است وقتی به هرجهت بیش از ۴۰_۵۰ هزار میلیارد تومان وارد خزانه دولت می‌شود اما در همین استان در زمینه بهداشت ۵۰ درصد زیر استاندارد کشور هستیم.
وی با بیان اینکه در رابطه با درآمدها ما جزو ۵ استان برتر کشور هستیم گفت: اما در همین استان بیش از ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند. این آماری که استان هرمزگان در فلاکت و بدبختی دارد را برنمی‌تابیم و از شما خواهش داریم که به این موضوع توجه کنید.
مرادی عنوان کرد: موضوع ملوانی و مرزنشینی یک بار برای همیشه حل شود. با این تصمیمی‌ که وزارت علوم گرفته است فرزندان ما هرگز در دانشگاه های معتبر قبول نخواهند شد.
وی افزود: این توان در دولت جناب عالی وجود دارد که  پل خلیج فارس تامین بودجه شود.
مرادی در واکنش‌به مسئله انتزاع گفت: من مطمئن هستم مردم استان هرمزگان زیر بار هیچ نظر غیر کارشناسی و خفت بار‌ نخواهند رفت. لطفا این دستور را بدهید برای همیشه مصوبه انتزاع لغو شود.
نماینده مردم هرمزگان افزود: طرح توزیع بنزین با پایلوت کیش و قشم را دستور بدهید که لغو شود.
 
 
در رابطه با انتزاع، نگاه تبعیض آمیز‌ به بهانه سرمایه‌گذاری پذیرفتنی نیست
جباری، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود فقر با همه‌ی این داشته‌ها و ظرفیت‌های استان متناقض است. 
وی افزود: استان هرمزگان با ۲ میلیون جمعیت یک دانشگاه علوم پزشکی دارد. در استان همجوار‌ ما ۲۰ دانشکده پزشکی فعال است. ما برای یک خدمات ام آر آی باید به شهرهای دیگر برویم در حالی که در استان های همجوار مردم تک تک خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.
جباری اضافه کرد: ما به جز دو الی سه شهرمان اصلا خبری از گازرسانی نیست. وضعیت راه های ما بسیار اسفبار است.
نماینده مردم هرمزگان در رابطه با انتزاع گفت: نگاه تبعیض آمیز‌ به بهانه سرمایه‌گذاری پذیرفتنی نیست. خواهش می‌کنم یکبار برای همیشه دغدغه و نگرانی مردم هرمزگان را رفع کنید. 
 
 
شهرداری‌های شرق استان ضعیف‌ترین شهرداری‌های کشور هستند
رئیسی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارنظرهای برخی مسئولان در رابطه با انتزاع هر از گاهی باعث نگرانی مردم می شود از شما درخواست داریم این را از دستور کار خارج کنید.
وی افزود: هرمزگان با وجود درآمدزایی بسیار برای کشور رکورددار فقر و بیکاری است. شما ببینید چند درصد از مردم هرمزگان در تشکیلات مدیریتی ارشد نقش دارند. هنوز دیر نشده است از شما درخواست داریم این موضوع را در دستور کار‌قرار دهید.
رئیسی گفت: در بحث آموزش و نیروی انسانی فرزندان ما در بشاگرد باید با شیراز رقابت کنند که این عادلانه نیست.
وی با بیان اینکه در بحث سیلاب عمده مشکلات ناشی از ترک فعل وزارت نیرو است گفت: خواهش می‌کنم دستور بدهید به این موضوع رسیدگی شود. رودخانه های استان به حال خود رها شده‌اند. ۳ هزار خانه در شهرستان میناب و رودان زیر آب رفته‌اند. سیستم دفع آب‌های سطحی در میناب و رودان وجود ندارد. شهرداری‌های شرق استان ضعیف‌ترین شهرداری‌های کشور هستند. شهرها و روستاهایی که در معرض سیل هستند به لحاظ ماشین آلات تجهیز  شوند.
زئیسی افزود: ظرفیت صید و صیادی به روی مردم بسته شده است. ۱۲ هزار شناور غیرمجاز مجوز ندارند که تسهیلات بگیرند و سوخت دریافت کنند لطفا دستور دهید این موضوع رفع شود.
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها