توزیع هوشمند کالاهای اساسی در بندرعباس آغاز شد



مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آغاز توزیع هوشمند کالاهای اساسی بین شهروندان بندرعباسی خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سیروس اسدپور افزود: طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی به صورت استارت آپی با پلتفرم بازرگام (برخط از طریق برنامه های موبایلی و یا  ورد به وب سایت) با هدف ساماندهی بازار محصولات کشاورزی، کوتاه کردن دست واسطه‌ها و حذف دلالی در بندرعباس آغاز شده و بزودی سایر شهرهای استان پوشش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه سازمان تعاون روستایی استفاده از ظرفیت تمامی پلتفرم‌های بومی در استان‌ها است، اضافه کرد: مسئولیت توزیع و نظارت بر نحوه پخش محصولات کشاورزی از سازمان صمت مجزا و به جهاد کشاورزی واگذار شده است و نظارت بر نحوه پخش، گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار محصولات کشاورزی اعم از تولیدات پروتئینی، گیاهی و آرد و نان توسط بازرس‌های مجموعه جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

اسدپور با اشاره به اینکه سیستم توزیع از طریق سامانه بازرگام است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان و تخم‌مرغ با قیمت شانه‌ای ۴۳ هزار تومان از طریق این سامانه بصورت رایگان درب منازل شهروندان بندرعباسی توزیع می‌شود و توزیع میوه شب عید و سایر کالاهای اساسی نیز از این طریق پیش‌بینی شده است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان، تصریح کرد: اجرای این طرح ضمن حفظ کرامت مردم عزیز و کمک به دسترسی کالا با قیمت مصوب در سراسر کشور، زمینه خروج تعاونی‌ها از حالت سنتی به مدرن را فراهم می‌کند.

اسدپور با بیان اینکه پرداخت وجه به صورت اینترنتی بوده و هیچگونه وجهی نیز در محل از مشتری دریافت نخواهد شد، عنوان کرد: شهروندان هرمزگانی‌ها می‌توانند از طریق سایت بازرگام برای خرید کالاهای اساسی تخم مرغ، مرغ منجمد  اقدام کنند.

وی در پایان گفت: هرمزگانی ها می توانند از طریق سایت بازرگام (www.bazargam.com) از امروز به خرید کالاهای اساسی همچون برنج، روغن، تخم مرغ ، مرغ منجمد و دیگر اقلام اقدام  و موارد تخلف را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها