انهدام باند تبلیغ و فروش قرص‌های لاغری و روان گردان در فضای مجازی



رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران از انهدام باند تبلیغ و فروش قرص‌های لاغری حاوی متامفتامین (شیشه) و سایر قرص های روان گردان و غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر و قرص های روان گردان جان داده اند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ايرنا، «سردار مجید کریمی»، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در این رابطه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قرص لاغری و چاقی حاوی ترکیبات متامفتامین (شیشه) کشف و ضبط شده که متاسفانه اثرات بسیار مخربی بر روی افراد دارد. وی افزود: متاسفانه عده ای سودجو در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به فروش این قبیل قرص‌ها می‌کردند که با تلاش همکارانمان در پلیس مبارزه با مواد مخدر و در یک اقدام غافلگیرانه سه نفر از این افراد که در فضای مجازی اقدام به فروش می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مصرف این قبیل قرص ها برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است، گفت: براساس گزارش های پزشکی قانونی طی سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر و قرص های روان گردان جان خود را از دست داده اند؛ متاسفانه مصرف کنندگان این قرص ها (آگاهانه یا ناآگاهانه) برای کاهش وزن از این قرص ها مصرف می کنند و دچار آسیب جدی می شوند. سردار کریمی به خانواده ها توصیه کرد: این قبیل داروها را از مراکز رسمی و مجاز و با تجویز پزشک تهیه و استفاده کنند و به هیچ وجه سراغ عطاری ها و بازارهای خرید و فروش (دلالان) نروند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین از کشف ۴۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته در کشور خبر داد و اظهار داشت: این میزان مواد مخدر بنا بود که از مرزهای شرقی وارد کشور شود که با تلاش همکارانمان در این پلیس از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری شد. کریمی تصریح کرد: در این ارتباط هفت قاچاقچی اصلی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند ضمن اینکه چهار خودرو نیز توقیف شد. وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون (طی ۱۰ ماه) حدود ۹۸۰ تن انواع مواد مخدر (بر پایه تریاک تولیدی در کشور افغانستان) کشف شده که خوشبختانه همکاران ما از ورود این میزان مواد جلوگیری و ۱۸۰ نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر شدند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همچنان روند تولید و کشف مواد مخدر در کشور افغانستان زیاد است که بایستی در این خصوص اهتمام ویژه شود. کریمی در خصوص رصد و کنترل فضای مجازی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز مدظله العالی و  سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: مرکز رصد و فضای مجازی پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران با جدیت بیشتری به این حوزه ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده اما باید بسیاری از خلاهای قانونی رفع شود و دستگاه قضائی در برخورد جدی و عزم راسخ و همکاری داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها