امکان شرکت ۲ گروه جدید دانشجویان در پذیرش پزشکی فراهم شد



دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی و مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی می‌توانند در آزمون پذیرش پزشکی از مقطع لیسانس شرکت کنند.

به گزارش صبح ساحل، دانشگاه علوم پزشکي تهران شرایط جدید برای داوطلبان پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را اعلام کرد. با توجه به رای ۹ آذر ۱۴۰۰ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی هستند.

داوطلبان سال آخر مقطع کارشناسی با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در سال آخر از دانشگاه مربوطه می توانند ثبت نام کنند. برای این افراد در صورت قبولی در آزمون کتبی جهت شرکت در مرحله مصاحبه (تاریخ احتمالی مرحله مصاحبه شهریور ۱۴۰۱ است) ارائه مدرک فراغت از تحصیل با ذکر معدل کل کارشناسی ۱۶ و بالاتر الزامی است.

براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. (مشمول باید در فرجه یک ساله فراغت از تحصیل و فاقد غیبت باشد) فرصت ثبت نام پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ادامه دارد.

شرایط ورود:

- واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران

- فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند.

- حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون ۲۵ سال تمام باشد (صرفاً متولدین ۱/۱۰/۱۳۷۵ و بعد از آن). 

- دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (PhD) از دانشگاه های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت در آزمون را ندارند.

- دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول اعلام شده

- معدل کل دیپلم ۱۸ و بالاتر باشد.

- معدل مقطع کارشناسی ۱۶ و بالاتر باشد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها