رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

تنها ۱۷ درصد مردم دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند



رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: پوشش نوبت سوم واکسن کرونا حدود ۱۷ درصد است که این آمار باید به ۸۰ درصد برسد.

به گزارش صبح ساحل، «جندقی»، رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: اگر زدن ماسک به ۸۰ درصد برسد، میزان بیماری حدود ۳۸ درصد کاهش پیدا می‌کند. میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور حدود ۶۰ درصد است. در برخی از ادارات و کارخانه ها حتما افراد باید واکسن را تزریق کرده باشند.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است؛ در حالی که برای مقابله با امیکرون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بهترین راه پیشگیری است. جندقی در نشست خبری خود اعلام کرد که تمام مشاغل به شرط انجام واکسیناسیون مجاز به فعالیت هستند و معیار‌های رنگ‌بندی، میزان بستری است. تهویه هوا در اماکن بسیار مهم است و در طرح مدیریت هوشمند توجه ویژه‌ای به بحث بیمار یابی شده است. طبق اعلام رئیس مرکز سلامت محیط کار نانوایی‌ها با ۵۱ درصد، کم‌ترین میزان استفاده از ماسک را داشته و فرودگاه‌های کشور بیشترین آمار استفاده از ماسک را دارند.

او گفت: مجوز فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در صورت عدم تزریق واکسن باطل می‌شود. با فراهم شدن زیرساخت‌ها یکی از طرح‌ها این است که تاکسی‌های گردشی که واکسن نزده‌اند، پلاکشان توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی ثبت شود. جندقی درباره آب آشامیدنی نیز گفت: وزارت بهداشت به طور مرتب کار سنجی و نظارت دقیق روی آب مصرفی دارد. استاندارد مصرف کاربین دو تا پنج دهم ppm است و این میزان مشکلی برای سلامت افراد ایجاد نمی‌کند.

معاینات کارگران و سلامت آن‌ها نیز جزء برنامه‌های وزارت بهداشت است. اگر کارگری بیماری یا مشکلی داشته باشد، در کمیسیون‌های مختلف وزارت بهداشت بررسی می شود. تمرکز این وزارتخانه بر پیشگیری از بروز بیماری‌های شغلی است؛ زیرا این عارضه‌ها به تدریج بروز پیدا می‌کنند.

جندقی گفت: در سامانه ایران فردا میزان بیماری یا تزریق واکسن افراد ثبت و این سامانه به وزارت بهداشت متصل شده است. مردم باید دستورالعمل ها را جدی بگیرند؛ زیرا واریانت امیکرون از سرایت پذیری بالایی برخوردار است. مردم باید هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند. تا به امروز ۱۵۳۳ مورد ابتلا به ٱمیکرون داشته ایم که در هفته اخیر ۲۰۶ مورد از ابتلا به این واریانت شناسایی شده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها