مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

مدیریت سیلاب پشت سد استقلال/ اکنون مشکل خاصی وجود ندارد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: سیلاب پشت سد استقلال میناب مدیریت شد و اکنون مشکل خاصی وجود ندارد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن‌زاده افزود: عوامل فرمانداری میناب، هلال احمر و مدیریت بحران استانداری هرمزگان و روستاهای پایین دست سد استقلال میناب شب پر اضطرابی را پشت سر گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: همه امکانات مدیریت بحران استانداری هرمزگان و حتی نیروهای انسانی آن از شب گذشته تا صبح امروز در میناب حاضر بوده و مشغول خدمات دهی به مردم هستند.

وی اضافه کرد: مساله اصلی در سه روستای تمبک بالا و پایین و مازغ بود که از قبل تخلیه اضطراری شده بودند و باید خدا را شکر کرد که خاصی به‌وجود نیامد و سایر روستاها درگیر موضوع نشدند.

براساس اطلاعات منتشره هواشناسی هرمزگان میزان بارش از ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته در رودان ۱۹۰ میلی‌متر، میناب ۱۳۱ میلی‌متر، بستک ۱۲۴ و یک دهم میلی‌متر، حاجی آباد ۱۲۳ و پنج دهم میلی‌متر، پارسیان ۱۰۹ میلی‌متر، بندرعباس ۱۰۸ میلی‌متر، سیریک ۷۳ میلی‌متر، لاوان ۴۸میلی متر، بشاگرد ۴۵ میلی‌متر، قشم دریایی  ۳۷ و پنج دهم میلی‌متر بوده است.

ساکنان شهرستان خمیر هم شاهد ۳۳ و سه دهم میلی‌متر، بندرلنگه ۳۱ و ۹ دهم میلی‌متر، قشم فرودگاهی ۲۳ و هشت دهم میلی‌متر، کیش ۲۱ و هشت دهم میلی‌متر، سیری چهار و یک دهم میلی‌متر، بوموسی سه و ۹ دهم میلی‌متر و جاسک ۲ و نیم میلی‌متر بوده اند.

روستاهای تمبک بالا و پایین ومازغ بالا و پایین در شهرستان میناب هم تخلیه شده‌اند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفته بود راه دسترسی ۱۰۵ روستا در بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است و برخی از روستاها با مشکل قطعی آب و برق هم روبه‌رو شده اند.

شهرستان میناب پر جمعیت ترین شهرستان استان هرمزگان بعد از بندرعباس است این شهرستان با پنج هزار و ۳۹۳ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که از شمال به رودان، از جنوب به بشاگرد و سیریک، از شرق به استان کرمان، از غرب به بندرعباس و دریای عمان  محدود شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها