وزش باد شدید از بعد از ظهر امروز/ از هرگونه تردد دریایی خودداری کنید



از ساعات ظهر روز جاری، در مناطق دریایی استان وزش باد شدید مورد انتظار است که سبب مواج شدن دریا خواهد شد، به تدریج در بعدازظهر و شب، وزش تندبادهای شدید شمال غربی - جنوب غربی در تمامی مناطق دریایی استان سبب طوفانی شدن دریا می گردد.
 
به گزارش صبح ساحل، «کیانوش عارفی»، معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان گفت: سرعت وزش باد طی روز جمعه (اول بهمن ماه) به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد و در مناطق ساحلی  استان تا 70 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید و ارتفاع موج در محدوده 3 متر پیش بینی می شود.
وی افزود: با توجه به وضعیت نامساعد دریایی و ناایمن شدن شرایط تردد ،ضمن توصیه به ممنوعیت کلیه فعالیت های دریایی ،اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با خسارات احتمالی در مناطق ساحلی و جزایر استان تاکید می گردد.
عارفی در ادامه گفت: لازم به ذکر است، طی روز جمعه علاوه بر آب های جنوب در محدوده ی سواحل ایران، درکلیه ی  کشورهای حاشیه ی خلیج فارس نیز دریا طوفانی خواهد بود.
وی اضافه کرد: طی این مدت صیادان جهت حفظ ایمنی، از هرگونه تردد دریایی در خلیج فارس،تنگه ی هرمز و دریای عمان خودداری نمایند.
معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی  استان هرمزگان گفت: در برخی نقاط شرقی استان نیز با توجه به ابرناکی و وجود رطوبت، احتمال بارش خفیف نیز دور از انتظار نخواهد بود.
وی افزود: روز شنبه ضمن کاهش سرعت وزش باد شمال غربی در مناطق دریایی، در محدوده تنگه ی هرمز، وزش باد سطحی شمال شرقی سبب متلاطم ماندن دریا خواهد شد.
به گفته عارفی از لحاظ دمایی به تدریج تا اوایل هفته ی آینده، افت محسوس دمای کمینه در غالب نقاط استان مورد انتظار است. بنابراین اقدامات لازم جهت مقابله با خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز توصیه می شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها