وزیر صمت:

۵۰۰ هزار دستگاه کمتر از نیاز کشور خودرو تولید می‌شود



وزیر صمت گفت: ۵۰۰ هزار دستگاه کمتر از نیاز کشور خودرو تولید می‌شود که سال آینده این مشکل رفع خواهد شد و قرعه کشی نخواهیم داشت.

به گزارش صبح ساحل، «فاطمی امین»، وزیر صمت گفت: اکنون  ۵۰۰ هزار دستگاه کمتر از نیاز کشور، خودرو تولید می شود و علت آشفتگی بازار این است که عرضه و تقاضا با هم نمی خواند. سال آینده بیش از نیاز ، خودرو تولید می شود و دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.

به گفته فاطمی امین گفت:  فاصله قیمت خودرو در بازار و کارخانه  یک رانت ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی ایجاد کرده است. وزیر صمت گفت: خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده است و برای ۱۰ هزار خودرو ۴ میلیون نفر ثبت نام کرده اند، در حالی که کل نیاز به خودرو حدود ۵۰۰ هزار نفر است و این بازار واقعی نیست و رانتی و سوداگرانه است.

به گفته فاطمی امین امسال ۱۳۰ هزار دستگاه تا آخر سال  خودرو عرضه خواهد شد و ۱۳۰ هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش فروش می شود و در مجموع تولید خودرو  ۲۶۰ هزار دستگاه افزایش می یابد.

برنامه راهبردی صنعت خودرو از سوی وزارت صمت به تازگی منتشر شد که در این برنامه برای اصلاح چالش‌های صنعت خودرو ۹ پروژه اولویت‌دار برای اجرا تا خرداد ۱۴۰۱ تعریف شده است. فاطمی امین گفته قول من برای ساماندهی صنعت خودرو دو ساله است و دوره ۳ ساله لازم است تا ۹ برنامه تعیین شده در این صنعت عملیاتی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها