مدیرکل محیط زیست هرمزگان:

لکه نشتی از خط انتقال میعانات گازی به بندرلافت رسید/ جنگل‌های حرا درمعرض خطر



محیط زیست هرمزگان گفت: لکه نشت کرده از خط انتقال میعانات گازی به پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به بندر لافت رسید.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، حبیب مسیحی تازیانی  در خصوص منشأ انتشار بوی نامطبوع در شهرستانهای بندرعباس، بندرخمیر و قشم، اظهار کرد: انتشار بوی نامطبوع به دلیل ایجاد حادثه و نشر میعانات گازی از خط لوله انتقال خوراک شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فاصله ۴۳ کیلومتری شهر بندرعباس و ۶ کیلومتری روستای دمیلو در بستر رودخانه کل بوده است.

وی تصریح کرد: در پی بارندگی‌های اخیر در حوضه آبریز این رودخانه، حجم قابل توجهی سیلاب با دبی فراوان در بستر رودخانه جاری شده به طوری که در محل حادثه، عرض این سیلاب حدود ۵۰۰ متر بوده است.

مسیحی بیان کرد: کارشناسان این اداره کل در اولین فرصت در محل حاضر شده و به بررسی و پایش مبادرت ورزیدند. همچنین گشت مشترک دریایی انجام و از محلهای ورود سیلاب به دریا و همچنین نوار ساحلی بندرعباس، بندر خمیر و قشم نمونه برداری انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: در این گشت دریایی لکه‌های نفتی در دریا مشاهده شد که هماهنگی لازم با اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام و پاکسازی محل در حال انجام است.

وی افزود: این گشت دریایی حدود ۲ ساعت و در مسافتی بیش از ۵۰ کیلومتر صورت گرفته و تمامی مسیر ورود آلودگی از دهانه رودخانه تا حدود ۳۰ کیلومتری شرق رودخانه شناسایی، نمونه‌برداری و گزارش شد.

به گفته مسیحی، از آنجایی که در روزهای جزر و مد شدید هستیم، این مسئله باعث می‌شود آلودگی‌هایی که از سوی دهانه رودخانه وارد دریا شده، گسترش و پراکندگی وسیعی پیدا کند.

وی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که آلودگی به تأسیساتی چون آب‌شیرین‌کن‌ها و اکوسیستم‌های طبیعی جنگل‌های حرا برسد و ممکن است به آبزیان و پستانداران دریایی نیز آسیب بزند. از این رو بنا شد آب‌شیرین‌کن‌ها فعالیت خود را متوقف کنند تا در صورت وجود آلودگی، این آلودگی وارد سیستم تصفیه آب نشود.

مسیحی تازیانی تاکید کرد: از ساعات اولیه صبح، انتقال میعانات متوقف شده و کلیه امکانات پالایشگاه برای ترمیم خط لوله و پاکسازی منطقه مستقر می‌باشد و انتظار می‌رود با کاهش دبی سیلاب، عملیات اجرایی آغاز شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها