براساس اعلام وزیراقتصاد:

بندر عباس به شرق روسیه متصل می‌شود



در جریان سفر خاندوزی به روسیه و گفت و گو‌های صورت گرفته با وزیر اقتصاد روسیه، تمام شروط بیان شده از طرف ایران مورد استقبال و توافق طرف روسی قرار گرفته است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر اقتصاد می‌گوید: سهم ایران از تجارت روسیه تنها 5 درصد بوده است که طبق گفت و گو های انجام شده اتفاقات خوبی از جهت توسعه تجارت در پیش خواهد بود.  

به گفته سید احسان خاندوزی گفت‌وگوهای خوبی با بانک همکار ملی ایران در روسیه که یکی از سهامدارهای آن بانک ملی است صورت گرفت و براساس توافقات صورت گرفته قرار بر این شد که روند ارائه خدمات این بانک به تجار ایرانی، دانشجویان و ایرانیان مقیم روسیه تسهیل گری شود. او گفت: توتفق خوبی در زمینه کریدور شمال به جنوب صورت گرفت تا بتوانیم با تکمیل خط  ریلی رشت-آستارا کلا بندرعباس را به شرق روسیه متصل کنیم.

«سید ابراهیم رئیسی»، رييس جمهور عصر روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به نقش تاثیرگذار دو قدرت ایران و روسیه در منطقه و جهان گفت: «هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم و روابط ممتاز تهران-مسکو در تراز مناسبات راهبردی است و ارتقا نیز خواهد یافت.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها