آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در قشم



سرپرست مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال با هدف ریشه کنی این بیماری توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.
   
 
به گزارش صبح ساحل، سید مسعود موسوی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این طرح به منظور زیر پوشش قرار دادن حدود ۲۱۱۱۶ کودک جزیره قشم توسط نیرو‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با حمایت مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم اجرامی شود.

وی ادامه داد: کودکان متولد پس از تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۵ مشمول طرح ایمن سازی در برابر بیماری فلج اطفال می‌شوند.

سرپرست مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم افزود: طرح مذکور در ۲ مرحله انجام می‌شود که نوبت اول از ۲ بهمن تا ۵ بهمن ماه و مرحله دوم از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند ماه در سال جاری اجرا می‌شود.

به گفته موسوی؛ ۳۹۷ نفر در قالب ۱۴۵ گروه عملیاتی سیار، متشکل از نیرو‌های بهداشتی درمانی و رابطان بهداشتی، با مراجعه مستقیم به درب منازل در شهر و روستا طرح را به صورت خانه به خانه اجرا می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر تیم‌های سیار، ۱۲ پایگاه ثابت روستایی و هفت پایگاه ثابت در شهر قشم جهت اجرای کامل طرح فعال هستند که خانواده‌های غایب می‌توانند برای شرکت کودکانشان در طرح مزبور به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌های قشمی که هنگام مراجعه ماموران غایب باشند، می‌توانند جهت شرکت در این طرح به پایگاه بهداشتی شهید ذاکری واقع در بلوار شهید منتظری، پایگاه بهداشتی شماره ۱ در بلوار شهید رجایی و پایگاه بهداشتی شماره ۲ در شهرک سام و زال مراجعه کنند.

 

منطقه آزاد قشم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها