واکسیناسیون۲۱ هزار کودک در قشم واکسنه شدند



فرماندار شهرستان قشم از آغاز طرح تکمیلی واکسن فلج اطفال در این شهرستان در دو نوبت ۴ روزه برای ۲۱ هزار و ۱۱۶ کودک زیر پنج سال ساکن جزیره خبر داد.

            

به گزارش  صبح ساحل، محمد محمدحسینی صبح امروز بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده از سوی بخشداران، شهرداران و دهیاران  برای اجرای کامل این طرح در شهرستان قشم به ویژه در محلات پر خطر تاکید کرد.

 به گفته وی، همکاری دستگاه‌های مسوول، اطلاع رسانی گسترده و تذکر اهمیت موضوع به خانواده‌ها برای حضور به موقع در مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های  بهداشت باید مورد توجه قرار گیرد.

 رییس شورای سلامت شهرستان قشم هشدارداد: امکان چرخش ویروس وحشی فلج اطفال با توجه به حضور اتباع بیگانه در شهرستان وجود دارد و هیچ خانواده دارای کودک هدف واکسن، نباید از مشارکت در طرح غفلت کند.

 در این برنامه پس از خوراندن قطره واکسن به چند خردسال زیر 5 سال، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سخنان کوتاهی گزارشی پیرامون اجرای طرح ارائه کرد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم یادآوری کرد: فلج اطفال در دنیا ریشه کن شده و تنها دو کشور همسایه ایران ( افغانستان و پاکستان) درگیر این بیماری هستند.

 حمیدرضا بهزادی در ارتباط با اجرای این طرح، گفت: ۹ محله در شهر قشم، ۵ محله در شهر درگهان و ۶ محله در شهر سوزا به عنوان محلات پر خطر شناسایی و توسط تیم‌های تعیین شده به صورت خانه به خانه واکسیناسیون بر روی کودکان هدف انجام می‌شود.

 او با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن  ۴۴ هزار و ۴۵۸ خانوار در این طرح، اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۱۳۴ کودک زیر ۵ سال ایرانی و دو هزار و ۹۸۲ کودک زیر ۵ سال غیر ایرانی، جمعیت هدف این طرح هستند .

مرحله نخست این طرح از دوم بهمن ماه و به مدت چهار روز تا پنجم همین ماه علاوه بر مراکز جامع سلامت در ۴۴ خانه بهداشت روستایی و ۷ پایگاه بهداشتی ادامه دارد و مرحله دوم طرح هم از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند اجرا خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها