سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان:

۲شهرستان هرمزگان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت/ هنوز ابلاغیه برای واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 سال ارسال نشده‌است



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با افزایش موارد ابتلا و بستری در۲ شهرستان پارسیان و بستک در غرب استان، این دو منطقه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز سه شنبه گفت: پیش از این نیز هشدار داده بودیم که در صورت بی تفاوتی مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی، باید منتظر تغییر وضعیت هرمزگان از نظر شیوع کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد موارد کرونا در هرمزگان از نوع اومیکرون است، افزود: با توجه به افزایش شاخص‌های بستری و فوتی کرونا در استان، احتمال شیوع گسترده این ویروس در هرمزگان و تغییر رنگ سایر مناطق استان نیز وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: برخلاف وضعیت دیماه که تا حدود بسیار زیادی شاهد کاهش آمار مرگ و میر کرونا در استان بودیم، از ابتدای بهمن ماه تاکنون وضعیت فوتی ها افزایش یافته و فقط در سه روز اخیر چهار نفر فوت شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا را تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد و افزود: در صورتی که هر کدام از ما نسبت به این موارد بی تفاوت باشیم، باید منتظر یک همه گیری دوباره از کرونا بود که این وضعیت محدودیت ها و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری به دنبال خواهد داشت.

همچنین نوروزیان در صفحه‌ی اینستاگرامی خود با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:«هنوز ابلاغیه برای واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 سال به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال نشده‌است. به محض دریافت جزئیات و شروع واکسیناسون خدمت هم‌استانی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد». 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها